Gå til innhold

Hvordan få frem musklene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig ganske mye muskler, de er bare gjemt under en del fett.. Vil gjerne bli mer markert. Må vel slanke meg da. Men synes det er vanskelig. Trener så mye og er så sulten hele tiden :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psmf! Gå inn på fitnessbloggen og les deg opp der! Jeg trener også mye og hardt, men det går fint! Kutter du karb i en periode blir du ikke så sulten! Dropp kardiotrening og fokuser på styrke, så går det finfint! :)

Skrevet

Mindre fett betyr mer fremdtredende muskler.

Mer muskler gjør dem mer synlige.

Pass på å spise rett etter trening.

Mengden kalorier inn-mengden kalorier ut (vanlig daglig aktivitet og trening) - er det et underskudd i det regnestykket, går du ned i vekt.

Skrevet

Ikke enig i at du skal droppe kardio! Gå/jogg lange turer, spinning, aerobic... tren kardio kombinert med styrke! Kardio er viktig for å kvitte seg med underhudsfett. Mindre karb, mere protein. Små, hyppige måltider :)

Skrevet

Helt enig med trolla. Ikke dropp kardio. MEN.....hvor hardt ønsker du å få frem musklene?

Jeg er tidligere bygger og har vært gjennom dette helvetet flere ganger. Aldri mer, men for all del. Det du bør gjøre er følgende:

* Lag en kostholdsplan fordelt på 60% protein 30% karbohydrater og 20% fett. Sørg for at det meste av karbohydratene kommer rett etter trening.

* Kjør 1 time moderat til lett kardio før frokost på morgenen 5-7 dager i uken

* Kjør 1 times helkroppsprogram 3-4 ganger i uken for bevaring av muskelmasse og riktig med "pump" i musklene. Avslutt med 15 min intensiv intervalltrening.

* Sørg for 3-4 L væske hver dag

* Ingen alkohol og minimalt med salt.

* Innta næring hver 3-4 time

* Regn ut ditt kaloriforbruk per dag og reduser med 500 kcal.

* Ikke kjør dette i mer enn 6 uker!!!!

Dette er mitt "rippe" program og har fungert hver gang. Sur, trøtt, sulten og motløs er desverre noe som ofte følger med. Men alle kropper er forskjellige, du må justere det etter hva du kan klare å gjennomføre. Selv godtar jeg nå flesket og musklene som de er.

Lykke til :)

Skrevet

3-4 liter væske daglig?? Ikke gjør det, fører kun til hyppig tissing og vann i kroppen.

Skrevet

3-4 liter væske daglig?? Ikke gjør det, fører kun til hyppig tissing og vann i kroppen.

Får man ikke mindre vann i kroppen av å drikke masse vann? Altså at vann fordriver vann?

Skrevet

Får man ikke mindre vann i kroppen av å drikke masse vann? Altså at vann fordriver vann?

Haha, nei. Man får vannansamlinger i kroppen, hva skal 4 liter vann om dagen være godt for??

Skrevet

Mannen min har en kamerat som har drevet med bodybuilding, og når han skal "deffes" til konkurranse er det kardio som er tingen. Han trener jo vanligvis nesten utelukkende styrke, men når underhudsfettet skal vekk for å vise musklene trener de plutselig annerledes.

Han går ekstremt mye når han skal deffe, og sykler, svømmer og jogger littegrann (ikke så greit å jogge med en såpass tung kropp).

Han går tur 1 time før frokost, står opp lenge før soloppgang og går en time før han steller seg til jobb. Han går også i skogen om ettermiddagene/kveldene.

Han lever på en skikkelig sær diett når han deffer, går mye i ris og tunfisk.

Skrevet

BAH! Dropp kardiotrening på PSMF! Ikke generelt. Psmf er genial deffing! Dessuten er kardio oppskrytt! Fint å ta en skikkelig intervalløkt i uka og kanskje noen morgenturer, men for å gå ned i fettprosent er det mest effektive TUNG styrketrening. Og passe på å få i seg nok proteiner.

Skrevet

Du skal spise mye! du skal være sulten! Det betyr jo at du forbrenner og kroppen trenger mer! men det er hva du spiser som er det viktige. for å holde oppe metabolismen skal du spise mellom annenhver time til tre timer.

Jeg kan anbefale Jamie Eason slitt 3 måneders program i tre trinn. Her følger det med daglige spiseplan , kjempegode oppskrifter, ferdige handlelister som gjør handlingen lettere, daglige treningsprogram og allt følges med daglig video slik at du lett kan holde følge og forstå hva du skal gjøre. Du kan også om du vil legge inn en plan over resultatene, andre medlemmer vil da kunne se dette og gi repons, tips og motivasjon. Jeg kjenner flere som har gått på dette programmet med svært bemerkelsesverdige resultater. Nå jeg er ferdig med ammingen skal jeg også begynne!

http://www.bodybuilding.com/fun/jamie-eason-livefit-trainer.html

Ellers er det mye tips og inspirasjon å hente på http://www.facebook.com/#!/FemaleGymMotivation

Skrevet

Haha, nei. Man får vannansamlinger i kroppen, hva skal 4 liter vann om dagen være godt for??

Vannbehovet er helt individuelt, men i en sånn varme som det er ute nå, drikker jeg nesten 3l daglig UTEN å trene. Jeg er tørst nesten hele tiden, og kroppen min fungerer mye bedre på mye vann.

Sjekk fargen på tisset ditt og føl deg fram på det du skal drikke. Er det gult, trenger du mer drikke. Det skal være ganske gjennomsiktig gjennom dagen. Om morgenen er det seff gult ;)

Skrevet

Så mye væske trenger du om en skal følge det treningsregimet jeg anbefalte.

Skrevet

Du skal spise mye! du skal være sulten! Det betyr jo at du forbrenner og kroppen trenger mer! men det er hva du spiser som er det viktige. for å holde oppe metabolismen skal du spise mellom annenhver time til tre timer.

Jeg kan anbefale Jamie Eason slitt 3 måneders program i tre trinn. Her følger det med daglige spiseplan , kjempegode oppskrifter, ferdige handlelister som gjør handlingen lettere, daglige treningsprogram og allt følges med daglig video slik at du lett kan holde følge og forstå hva du skal gjøre. Du kan også om du vil legge inn en plan over resultatene, andre medlemmer vil da kunne se dette og gi repons, tips og motivasjon. Jeg kjenner flere som har gått på dette programmet med svært bemerkelsesverdige resultater. Nå jeg er ferdig med ammingen skal jeg også begynne!

Ellers er det mye tips og inspirasjon å hente på http://www.facebook.com/#!/FemaleGymMotivation

Er det øvelser en kan gjøre hjemme eller er en avheniginav treningsstudio?

Hvilke kosthold er det? Familievennlig eller?:)

Skrevet

Det er vel beregnet på treningsstudio, men med manualer er det mye du kan gjøre hjemme. Om det er familievennlig? hva mener du? skal ungene bli med?

Nei det er et treningsopplegg for å senke fettprosenten og bygge opp muskelmassen. Kostholdet består av proteiner, karbohydrater og fett. Proteinene får du gjennom eggehviter, rent kjøtt (uten fett), karbohydratene får du gjennom ris, pasta, søtpotet, og i førtse omgang er det ikke stort fokus på fett. Du får fettet naturlig gjennom fisken og kjøttet. Du kan spise alt du vil av grønnsaker. Det viktigste på trinn en er å spise ofte og ingeniting ferdigprodusert fra butikkn. Det er ikke lagt fokus på særlig med veiing av maten, men når du har kommet godt i gang og forstår konseptet skal man veie maten.

Skrevet

Det er vel beregnet på treningsstudio, men med manualer er det mye du kan gjøre hjemme. Om det er familievennlig? hva mener du? skal ungene bli med?

Nei det er et treningsopplegg for å senke fettprosenten og bygge opp muskelmassen. Kostholdet består av proteiner, karbohydrater og fett. Proteinene får du gjennom eggehviter, rent kjøtt (uten fett), karbohydratene får du gjennom ris, pasta, søtpotet, og i førtse omgang er det ikke stort fokus på fett. Du får fettet naturlig gjennom fisken og kjøttet. Du kan spise alt du vil av grønnsaker. Det viktigste på trinn en er å spise ofte og ingeniting ferdigprodusert fra butikkn. Det er ikke lagt fokus på særlig med veiing av maten, men når du har kommet godt i gang og forstår konseptet skal man veie maten.

Tenkte familievennlig i matveien:) kjedelig nok å lage mat om jeg ikke må lage til flere retter;) jeg må føde først, så får jeg se Ann tiltakslysten om noen mnd:)

Men det frister absolutt å gjøre et skikkelig gjennomført opplegg, og ikke minst gjennomføre det! Å få resultat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...