Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Vi skal reise bort i helgen å da tenkte jeg at vi kunne jo kanskje bruke NSB istede for bilen. Dersom vi bruker bilen vil det koste oss, i bensinpenger, ca 4-500kr. Dersom vi reiser med NSB derimot, vil det koste oss 2410kr....... Dersom vi hadde vært litt flinkere til å planlegge og bestilt så tidlig at vi hadde fått miniprisbiletter ville det alikevel ha kostet oss 1990 kr. Vi har dessverre ikke råd til å være idealistiske....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Jøsses, det ble en merkelig overskrift... Hvorfor folk ikke reiser kollektivt, skulle det stå, hehe. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Helt idiotiskt at det ikke skal lønne seg. Finnes det ikke noen form for familierabatt? Skjønner godt at man ikke har råd til å tenke på miljøet når det koster så mye...
kaklemor Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 De anbefaler alle kollektiv reise, men når det er så dyrt må de virkelig tenke seg om. Er det samme som at alle burde spise økologisk osv, det er dyrt..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 I tillegg til at NSB-tog ofte er innstilt, forsinket, står 20 minutter i en tunnel i påvente av signal (kjeeempeartig å ha små unger som er mørkeredd på toget da). Flere ganger er det ikke sitteplasser og komforten generelt stinker. Og jeg vet hva jeg snakker om, tok tog 1 time hver veg i 5 år mens jeg studerte i Oslo, for et mareritt!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 http://www.vg.no/bil...?artid=10070444 heheh
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 http://www.vg.no/bil...?artid=10070444 heheh Typisk! For 2 dager siden var toget mot fra Ski forsinket pga signalfeil. Dette er noe som skjer nesten daglig. Signalfeil, signalfel og atter signalfeil....BÆH....
Gjest yrild Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Hvis man er palnlegger en stund før man skal reise kan man kjøpe miniprisbiletter og da er det virkelig billig :-) Til neste gang da hvis du ønsker å v¢re idealistisk ;-)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Hvis man er palnlegger en stund før man skal reise kan man kjøpe miniprisbiletter og da er det virkelig billig :-) Til neste gang da hvis du ønsker å v¢re idealistisk ;-) Hun skriver jo at hvis de hadde kjøpt miniprisbilletter, hadde de likevel endt opp med 4 ganger så stort beløp som det å bruke bilen.
Gjest peacock Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Ehhh, dette er jo hvis man har en bil da. Det er dyrt å ha bil, og bensinprisen er jo egentlig bare en liten del av det store bildet. Om dere regner med hva det koster å ha og vedlikeholde bilen, tror jeg nok at dere betaler ganske mye mer enn 400-500 kr for reisen.... Når det så er sagt; om man HAR en bil er jo ikke merkostnadene så store ved å ta en ekstra tur iblant (bare bensin/slit på bilen).
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Bensin/diselutgiftene utgjør omtrent 20% av kostnadene ved å ha bil, men deter klart at om du alikevell "må" ha den og du ikke tar med utgifter som verditap, årsavgift, vedlikehold ol blir det fort billig å kjøre bil i forhold til annen transport.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Bensin/diselutgiftene utgjør omtrent 20% av kostnadene ved å ha bil, men deter klart at om du alikevell "må" ha den og du ikke tar med utgifter som verditap, årsavgift, vedlikehold ol blir det fort billig å kjøre bil i forhold til annen transport. Pluss at man er mye friere med bil enn offentlig transport i forhold til tidspunkt for reisen, reisestrekningen ++.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå