kaklemor Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Med førstemann når vi var på sykehuset, så hadde han så lange negler og klorte seg opp så det Så ut som om han hadde vært i kamp med ei katt.. Jeg fikk beskjed om å rive/ bite neglene av. Det klarte jeg ikke, så klippet med negleklipper når vi kom hjem. Hvorfor skal man egentlig ikke det? De sier neglene blir ødelagte, men det gjør vel mer vondt å rive?? Takk for svar
Musemorbr / Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 De er så myke at det lett går å rive/plukke de av. Om man klipper er det visst fryktelig lett å klippe i huden bak neglen.
Musemorbr / Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Anbefaler klorevotter på sykehuset. Vi hadde samme problemet. Ingen ønsker å gjøre noe med de usansynlig bittesmå neglene med en gang, og da er sånne supertynne bomullsvotter veldig greie.
kaklemor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2012 Anbefaler klorevotter på sykehuset. Vi hadde samme problemet. Ingen ønsker å gjøre noe med de usansynlig bittesmå neglene med en gang, og da er sånne supertynne bomullsvotter veldig greie. Oki Ja, da skal jeg kjøpe det! Smurte på med brystvortekrem så han ikke skulle få tak, men var jo så klissete da gitt! Takk for tips Skal skrive opp det, for det savna jeg!
Musemorbr / Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Kan også si at da jeg skulle rive, tok jeg ikke tak og liksom dro av det hele, men mer plukket forsiktig omtrent som man som barn plukket på en vond sårskorpe. Babyen kjenner ikke noe til det. Følg med når det er en negl som løsner litt av seg selv, og ta dem gradvis.
kaklemor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2012 Kan også si at da jeg skulle rive, tok jeg ikke tak og liksom dro av det hele, men mer plukket forsiktig omtrent som man som barn plukket på en vond sårskorpe. Babyen kjenner ikke noe til det. Følg med når det er en negl som løsner litt av seg selv, og ta dem gradvis. Oki, ja skal prøve det Man vil jo gjerne gjøre alt riktig
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Jeg måtte rett og slett bare kjøpe sånn neglesaks til storesøster etter noen uker. Og lillebror sine måtte jeg klippe på sykehuset. Hadde ikke sjans å få revet dem av. Synes det var bedre enn at de klorte seg selv.
kaklemor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2012 Jeg måtte rett og slett bare kjøpe sånn neglesaks til storesøster etter noen uker. Og lillebror sine måtte jeg klippe på sykehuset. Hadde ikke sjans å få revet dem av. Synes det var bedre enn at de klorte seg selv. Det er det jeg gjorde med førstemann også.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Trenger sjeldent å klippe neglene til jr ennå, han er 10 måneder, og de sliter segselv. Men første måned så hadde han klorevotter, dag og natt, frem til han rev vottene av. Han klorte seg fillete uten de på, men med alder så gikk det bedre. Idag så klorer han andre ting f.eks. mor/far, tepper, vegger osv, så har ingen negler å klippe. Har en negleklipper for baby for de få gangene vi må bruke det.
klg,2 boys now:) Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Etter jeg klipte eldstemann i fingren 5 mnd gammel,begynte jeg og bite av de neglene.letteste måten og kjenne at enn ikke tar for mye. Gjør det som regel når vi sitter i badekaret eller dusjen da de er myke
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Det er lett å rive om du lager et bittelite hakk med saks/tenner først. Jeg river de faktisk ennå, hun er snart 3 år. men er neglene tynne/myke nok til å rives, hvorfor ikke:) da blir de ikke så skarpe som rett etter klipping
kaklemor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 23. mai 2012 Det er lett å rive om du lager et bittelite hakk med saks/tenner først. Jeg river de faktisk ennå, hun er snart 3 år. men er neglene tynne/myke nok til å rives, hvorfor ikke:) da blir de ikke så skarpe som rett etter klipping Det var smart, å lage et lite hakk! Takk for tips! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå