Gå til innhold

Hostedempende for barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvilken type "hostesaft" opplever du har best effekt?

Vil gjerne høre om miksturer/tabeletter både med og uten resept.

Har ei på 4 år som høres ut som hun holder på å vrenge lungene sine stakkar! Har bare bisolvon, slimløsende men ikke hostedempende.

Hun har fått Cosylan av legen tidligere, men bare spydde av den.

Hun kan fint svelge små tabeletter.

Kom med tips, takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cosylan og Bisolvon er de beste.Bisolvon harhatt best effekt på sønnen min.Moren min har jobbet 35 år på Apotek og sier at de fleste hostesaftene som selges reseptfritt bare er tull.Kan like godt lage saft hjemme.Hun anbefaler Bisolvon eller rett og slett varm honningmelk

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Når man hoster fordi det er slim som må opp, skal man bruke slimløsende, noe som i praksis vil gjøre at hosten ikke varer så lenge. Ved tørrhoste kan man ha god nytte av hostedempende, som Noskapin, men små barn har ikke så godt utviklet hosterefleks, og det frarådes å bruke dette på små barn. Pga kvelningsfare hvis slim bygger seg opp, og hosterefleksen er dempet av medisiner i tillegg. Hvor aldersgrensa går, er jeg ikke sikker på.

Bygg opp senga, så overkroppen kommer opp, unngå sånt som gir slim (melk osv), og ha masse vann og frisk luft tilgjengelig. Og snakk med lege/farmasøyt i morgen ;-)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Når man hoster fordi det er slim som må opp, skal man bruke slimløsende, noe som i praksis vil gjøre at hosten ikke varer så lenge. Ved tørrhoste kan man ha god nytte av hostedempende, som Noskapin, men små barn har ikke så godt utviklet hosterefleks, og det frarådes å bruke dette på små barn. Pga kvelningsfare hvis slim bygger seg opp, og hosterefleksen er dempet av medisiner i tillegg. Hvor aldersgrensa går, er jeg ikke sikker på.

Bygg opp senga, så overkroppen kommer opp, unngå sånt som gir slim (melk osv), og ha masse vann og frisk luft tilgjengelig. Og snakk med lege/farmasøyt i morgen ;-)

Jeg har selv brukt noskapin, så har lest tidligere på boksen at barn ikke skal ha, men husker heller ikke aldersgrensa..

Tusen tusen takk for svar dere! :)

Senga har vi bygd opp med bøker, vi har tatt på pysjen igjen og åpnet vinduet. Bor langt nord, så det er kaldt om natta!

Tror vi bare holder oss til Bisolvon videre da, for det er slim og ikke tørrhoste. Hvis det blir værre får vi heller dra til legen.

Hun har ikke noe feber..

I natt har hun sovet godt, spraya hu med otrivin for barn en gang i løpet av natta, virka som det hjalp godt også..

HI

Skrevet

Enig med anonym.Bisolvon er det beste.Det er den jeg bruker til ungene mine.Har stor effekt :)Gå for den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...