Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har en bekjent som sliter med depresjon. Hun føler at ho ikke blir tatt på alvor av legen. Ho ønsker noen å snakke med, men lommeboka rekker ikke til å betale dette selv. Noen med erfaring på hvordan en kan gå frem for å få hjelp "gratis"?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Mener du behandling på poliklinikk (egenandelen er 307kr timen der). Da må hun ha en henvisning fra lege. Så om legen ikke tar henne alvorlig så bytt fastlege, evt. sprø rett ut om en henvisning på DPS. Når henvisningen er sendt er det opp til dem og vurdere hvor mye det haster. Kan gå alt fra en dag til to år før hun får time. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har en bekjent som sliter med depresjon. Hun føler at ho ikke blir tatt på alvor av legen. Ho ønsker noen å snakke med, men lommeboka rekker ikke til å betale dette selv. Noen med erfaring på hvordan en kan gå frem for å få hjelp "gratis"? Hun må få time hos dps, om hennes lege ikke sender henvisning, så bør hun bytte lege. Blir hun pasient hos dps kan hun snakke med behandleren om å få henvisning til å få betalingen dekket hos nav.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har en bekjent som sliter med depresjon. Hun føler at ho ikke blir tatt på alvor av legen. Ho ønsker noen å snakke med, men lommeboka rekker ikke til å betale dette selv. Noen med erfaring på hvordan en kan gå frem for å få hjelp "gratis"? Hun må få time hos dps, om hennes lege ikke sender henvisning, så bør hun bytte lege. Blir hun pasient hos dps kan hun snakke med behandleren om å få henvisning til å få betalingen dekket hos nav.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Ja, takk for svar:-) Det visste seg at ho har fått mulighet for det, men at det er lang ventetid. Litt kjedelig når en trenger hjelpa nå. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå