Gå til innhold

Jeg er så forstoppa og har så vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg si at jeg ikke er hi i den andre forstoppet tråden :)

Saken er at jeg har ikke vært på do på 2-3 uker. Er kjempe oppblåst! Ser ut som jeg er 7 mnd. gravid.

Magen er steinhard og vond.

Noen råd? Verken kaffe, svisker, vann eller mosjon hjelper! Har forsøkt en stikkpille, men fikk bare ut luft og ente opp med en kjempe hemoroide så jeg ikke kunne ha vanlig sex engang :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut. Mine råd er

-varmt vann med sitron på tom mage på morgenen

-lakris (funket som bare det på meg i går)

-psyllium frø (fåes på helsekost) evt om du har linfrø i skapet, prøv å knus de lett og la de ligge i litt vann, så spis det

Skrevet (endret)

Har du prøvd laxoberal dråper? Taes med litt drikke, vent på resultat :)

Trasige greier å ikke klare å gå på do. Håper du får resultat snart!

Edit: Spør på apoteket, de vet råd:)

Endret av Rosepus™
Skrevet

Har du ikke vært på do på så lenge bør du kjøpe noe på apoteket i stede for hjemmeting.

Laktulose/duphalac

Det andre tar du forebyggende eller om du har vært forstoppet noen dager.

Skrevet

Har du vært forstoppet så lenge uten å kontakte apotek eller lege? Why?

Prøv Duphalac.

Skrevet

Husk å drikke godt når du tar f.eks duphalac, laxoberal eller lactulose! Ellers får det nesten motsatt effekt..

Skrevet

Var det selv for ikke så lenge siden.. jeg følte jeg prøvde alt! Men så fikk jeg høre om sviskejuice.. Det satt virkelig fart på sakene! Hadde ikke gått på do på over en uke, og fullt forstoppet.. men etter en flaske sviskejuice ble det fart i sakene :P

Får kjøpt dem i matbutikker på babyglass :) Fungerte supert for meg!

Skrevet

Hvis dette er "normalt" for deg så må du gjøre noe for å rette på tarmfloraen din!!!

Akupunktur har også veldig god effekt på dette hvis du bruker tilskudd i tillegg.

På helsekosten får du kjøpt gode tarmbakterier, ta en hver kveld. Kjøp også Vita Biosa og ta 1 ss med dette til 2-3 måltider pr dag.

I tillegg er det viktig at du begynner å ta et magnesiumtilskudd.

F.eks. Shift Supermagnesium som inneholder vit. B6 i tillegg er bra. Til å begynne med ville jeg tatt to tabletter morgen og kveld, blir magen veldig løs går du ned til normal dagsdose.

Skrevet

Hvis du sliten med å få bæsjet, fordi det er hardt, stort og vondt (sorry for ordbruket), så fikk jeg ett tips om å ta dusjenden og skru av hodet, og sette på en analspyler.. Da løser alt seg opp og det kommer ut flytende. Ikke noe man skal gjøre ofte, men en gang i ny og ne er visst greit, og ikke vondt :)

Skrevet

Først vil jeg si at jeg ikke er hi i den andre forstoppet tråden :)

Saken er at jeg har ikke vært på do på 2-3 uker. Er kjempe oppblåst! Ser ut som jeg er 7 mnd. gravid.

Magen er steinhard og vond.

Noen råd? Verken kaffe, svisker, vann eller mosjon hjelper! Har forsøkt en stikkpille, men fikk bare ut luft og ente opp med en kjempe hemoroide så jeg ikke kunne ha vanlig sex engang :P

Nå blei jeg nysgjerrig... hvilken sex pleier du ha? siden du ikke kan ha vanlig sex engang?

men fra spøk til alvor... frukt og fiber er noen tbl du får kjøpt på helsekosten. de tar du om kvelden, så får du gå på do morgenen etterpå.

eller du kan prøve "drite-te" funker visst!

Skrevet

Hva med et skikkelig klyster? Det pleier å gjøre susen... Har jeg hørt.

Skrevet

Hvis problemet er at det står hard avføring nederst i tarmen og blokkerer, så ville jeg ha anbefalt deg å dra på apoteket og kjøpe deg et klyster. Det løser opp og smører, så får du tømt magen ordentlig. Og så må du forebygge for å unngå å få det slikt igjen, og da finnes det jo mange råd her i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...