Gå til innhold

hva er dette? Ang sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære datter på 2 år ble syk i går med lett feber og rødme i kinnene. I dag er hun feberfri men med småprikkete utslett over hele kroppen. Fortsatt veldig rød i det ene kinnet og har en 2-3 nmyggstikk. Og i kveld begynte hun med hoste og snørr. Allmenntilstanden er bra, men vil ikke fly til legen for noe småting heller.........Og er ganske grønn på det å tolke barnesykdommer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av de der barnesykdommene ? 2, 3 eller 4 barnesykdom.

Skrevet

er det ikke den 4, eller 5. barnesykdommen som gir små utslett etter feber? google det, så ser du om det stemmer... spør i bhg om det går... det er smittsomt men ikke farlig :P

Skrevet

Høres ut som fjerde barnesykdom. Vi hadde det nettopp. Feber i to dager og så småprikkete utslett.

Skrevet

Takk for svar dere. Tror det er en av barnesykdommene ja. Og dere styrker min antagelse. Men betyr dette at hun må være hjemme fra barnehagen i morgen? Siden jeg sitter med eksamen nå og har siste innspurt i morgen, så må jeg avgjøre det i kveld.

Hehehehe, det blir antagelig å sitte oppe halve natta med eksamen ja

HI

Skrevet

ikke hvis prikkene er borte :)

Skrevet

Du trenger ikke vente til prikkene er borte om det er den fjerde barnesykdommen, da holder det å vente til feberen er borte.

http://www.klikk.no/...ticle757002.ece

http://www.nettdokto...dagersfeber.php

Om du googler står det overalt at ungene kan gå tilbake til barnehage når temperaturen er normal igjen.

Alle mine fire barn hadde denne sykdommen da de var mellom 1 og 2 år gamle, den ene jenta hadde utslettet i nesten 2 mnd, kan jo ikke være hjemme fra barnehagen så lenge ;)

I følge legen var det ganske vanlig at utslettet hang i en stund, og at det ble spesielt synlig når ungen ble varm o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...