Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Min kjære datter på 2 år ble syk i går med lett feber og rødme i kinnene. I dag er hun feberfri men med småprikkete utslett over hele kroppen. Fortsatt veldig rød i det ene kinnet og har en 2-3 nmyggstikk. Og i kveld begynte hun med hoste og snørr. Allmenntilstanden er bra, men vil ikke fly til legen for noe småting heller.........Og er ganske grønn på det å tolke barnesykdommer
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 En av de der barnesykdommene ? 2, 3 eller 4 barnesykdom.
Tante_Esel Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 er det ikke den 4, eller 5. barnesykdommen som gir små utslett etter feber? google det, så ser du om det stemmer... spør i bhg om det går... det er smittsomt men ikke farlig
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Høres ut som fjerde barnesykdom. Vi hadde det nettopp. Feber i to dager og så småprikkete utslett.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar dere. Tror det er en av barnesykdommene ja. Og dere styrker min antagelse. Men betyr dette at hun må være hjemme fra barnehagen i morgen? Siden jeg sitter med eksamen nå og har siste innspurt i morgen, så må jeg avgjøre det i kveld. Hehehehe, det blir antagelig å sitte oppe halve natta med eksamen ja HI
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Du trenger ikke vente til prikkene er borte om det er den fjerde barnesykdommen, da holder det å vente til feberen er borte. http://www.klikk.no/...ticle757002.ece http://www.nettdokto...dagersfeber.php Om du googler står det overalt at ungene kan gå tilbake til barnehage når temperaturen er normal igjen. Alle mine fire barn hadde denne sykdommen da de var mellom 1 og 2 år gamle, den ene jenta hadde utslettet i nesten 2 mnd, kan jo ikke være hjemme fra barnehagen så lenge I følge legen var det ganske vanlig at utslettet hang i en stund, og at det ble spesielt synlig når ungen ble varm o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå