Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Plutselig maaassevis med små maur som durer rundt på terassen vår , mange av de prøver også å komme seg inn via dørkarmene... WHAT TO DO?! Hvilket insektsmiddel er det beste??? og finnes det noen kjerringråd jeg kan forsøke meg på nå med èn gang?
Gjest Ziva Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Glovarmt vann med salmiakk er et strakstiltak. Litt mer varig er de små husene de kryper inn i og kommer aldri ut igjen. Jernia har en del anti maur ting.
Gjest thricane Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Har du melis og potetmel? Bland det sammen (ca 50/50) og strø rundt der de er.
Meg og alle gutta Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Sukkermaur? Prøv med nippon eller hva det heter. Det la jeg ut på terassen på hytta. Flytende, klissete skvip de spiser og tar med hjem til tua som dreper hele kolonien.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 TUSEN TAKK for kloke svar alle sammen!! Hvordan vet jeg hva slags maur det er? de er ganske små? men det er maange av de:( Skal prøve ut tipsene nå, mens mannen min er avgårdet å kjøper kverkemiddel og sånn hus/boks de aldri kommer ut av og som forhåpentligvis dreper hele gjengen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå