Gå til innhold

Har ikke råd til regningene denna mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg skulle få feriepenger i mai kjøpte vi ny bil i april. Dette tok vi oss råd til siden feriepengene skulle komme.

Nå har nav plutselig bestemt seg for at jeg ikke skal få feriepenger. Nå har vi 9000 på kontoen å leve for frem til 15. Juni og vi har 9000 i regninger!

Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nødhjelp hos nav?

Evt ta opp et lite lån i bank for å få dette til å gå rundt

Skrevet

Ring dem dere har regninger fra og be om utsettelse eller delbetaling.Sett av 3500,- til mat og husholdning. Er det noe annet dere må ha som bensin for å komme dere på jobb setter dere av litt til det. Da kan dere tilby å betale halvparten av hver regning til tiden og så resten15. juni. Det går nok bra.

Skrevet

Har NAV plutselig bestemt seg for at du ikke skal få feriepenger? Hvorfor ikke?

Skrevet

Hadde du rett på feriepenger eller var det bare noe du trodde?

Dere får selge bilen igjen.

Har dere det så knapt med penger har dere ikke råd til å ha den uansett.

Skrevet

Aner ikke. Jeg har vel krav på feriepenger så lenge jeg gikk ut i fødselspermisjon ifjor høst og er ferdig neste uke? Skal ikke ha ferie.

Har tenkt på nødhjelp ...

Skrevet

Vi har vanligvis ikke såknapt med penger, men fikk jo omreg. Og årsavgifta og bare det er på 10.000.

Skrevet

Dere får vel ikke nødjelp når dere har kjøpt dere bil for pengene deres.

Skrevet

Les da. Tok oss råd til bil i april fordi feriepengene skulle komme i mai!

Skrevet

Du har bare rett på feriepenger for de 12 første ukene.

Skrevet

Er du sikker på at de ikke kommer da? Det er enda over en uke igjen av Mai.

Skrevet

Dette er overhodet ikke nav sin feil, men deres egen dårlige planlegging.. Ja du får feriepenger fra nav, men det er en myyyye mindre sum enn man vanligvis får pga du får bare for de første 12 eller 15 ukene avhengig av dekningsgrad.. Så det er ikke mange tusenene det utgjør nei.. Og nav gir ikke nødhjelp fordi dere ikke klarer regningene - da må dere heller snakke med de som har utstedt regningene og be om utsettelse...

Dere har valgt å kjøpe bil heller enn å ha penger til regninger, da får dere ta konsekvensen av det selv...

Gjest Miryks
Skrevet

Send mail til de dere har regninger hos og be pent om utsettelse. Evt lever bilen tilbake.

Skrevet

Be om utsettelse eller delbetaling på regningene. Tviler på at dere får levere bilen tilbake hvis den er betalt.

Skrevet

Hvorfor tror du at du ikke får feriepengene utbetalt? Jeg har ikke fått mine feriepenger utbetalt enda. Man skal få de INNEN 30. Mai..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...