Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Min gutt på 14 mnd elsker å traske rundt naken i hagen- med solhatt og solfaktor 30(smører veldig godt). Men ser at alle andre bruker UV-drakt på barna sine. Er det noe jeg har gått glipp av her? Må de ha det på? Synes det virker utrolig ubehagelig og klamt! Jeg har ofte en t-shirt på gutten min også da-men det er det. Han er ikke i sola fra 12-15 for da sover han+ spiser middag. Hva gjør/gjorde dere andre?
Mamma_til_2 Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Har aldrig hatt på slik drakt på mine 2 barn, liker solkrem og minimalt med klær for da får de utfolde seg slik de vill, syns og de draktene ser ubehagelige ut.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Vi har heller aldri brukt slik drakt. Bruker godt med solkrem og svale, løse klær... Jeg har også vært opptatt av at man ikke trenger å være ute mellom 12 og 14, da solen er som sterkest
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Har aldri brukt slik drakt på min, ser heller ikke vitsen. Smører han godt, også får han løpe naken, eller med en tskjorte. Glad og fornøyd. Nå er min ganske varmblodig, så tror en slik drakt hadde blitt drepen for han. Kan kanskje være greit i varmere strøk, der sanden er ganske varm, eller? Jeg har aldri vært i Syden
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Nei, det er bare hysteri ute å går. La barna gå nakne, bare smør de godt og beskytt hodet!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Riemann spf20. Har brukt bare den de siste 2 somre. Til og med i syden. Smører barna en gang, på morgenen, og de trenger ikke smøres mer. Den lukter litt sterkt, men trekker seg inn i huden og man merker ikke man har på krem. Tåler bad (men IKKE gni de tørr etterpå), mange gang og er utrolig effektiv. Jeg smørte meg med spf 30 i tillegg en dag vi var i syden, på skuldrene. Følte meg så varm der jeg satt og leste.....Den dagen ble jeg brent, der jeg hadde smrøt spf 30, av en "seriøs apotekkrem" beregnet for små barn.....Med kun RIemann,- ikke antydning til rød en gang.. Har aldri sett den i noen som helst test, hverken mtp på reel/effektiv SPF eller i forhold til parabener, eller andre "skadelige stoffer"; så vet ikke hvordan den er på disse områder. Men barna godtar og bli smurt, de blir ikke brent, og man smører bare et tynt lag en gang om dagen, så selv om den skulle inneholde noen "farlige" ingredienser, så vil det jo bli minimalt eksponering pga behov for bare en smøring. Mot alle andre kremer som må smøres etter hvert bad..Vil si 6-10 gang hver dag vi er på ferie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå