TPK Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Gutten vår på 2 år våkner med vått nattøy nesten hver morgen. Har "alltid" brukt Libero. Har brukt nr. 6 lenge, men nå gikk vi opp til nr. 7 om natten, i håp om at det skulle hjelpe. Tror ikke det er (bare) passformen som er feil, for bleien er TUNG om morgenen. Har bleien på i ca. 12 timer. Dette har ikke vært et problem før. Han drikker en del vann etter han har lagt seg da (1-2 dl). Den siste uken har vi også prøvd Coop sine bleier, str. Junior. Ikke noe bedre. Noen som har tips? Andre bleier å anbefale? Må vi rett og slett begynne å bytte bleie om natten? Har prøvd å venne av med å drikke etter han har lagt seg, men det blir jo bare hyling... Skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det.
Nille 76 Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Gutten vår på 2 år våkner med vått nattøy nesten hver morgen. Har "alltid" brukt Libero. Har brukt nr. 6 lenge, men nå gikk vi opp til nr. 7 om natten, i håp om at det skulle hjelpe. Tror ikke det er (bare) passformen som er feil, for bleien er TUNG om morgenen. Har bleien på i ca. 12 timer. Dette har ikke vært et problem før. Han drikker en del vann etter han har lagt seg da (1-2 dl). Den siste uken har vi også prøvd Coop sine bleier, str. Junior. Ikke noe bedre. Noen som har tips? Andre bleier å anbefale? Må vi rett og slett begynne å bytte bleie om natten? Har prøvd å venne av med å drikke etter han har lagt seg, men det blir jo bare hyling... Skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det. Prøve å gi ham drikke litt før på dagen da kanskje så han ikke er så tørst etter leggetid?
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Gi han drikke litt tidligere på kvelden, og skift bleie rett før han legger seg. Kanskje det hjelper? Bruk rett bleiestørrelse ift vekta. Hyling må man regne med når barn avvendes fra noe uansett
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Du svarer jo på spørsmålet ditt selv.... Det er jo to mulige løsninger på dette: 1. Han må drikke mindre 2. Dere må skifte oftere Noen ganger blir jeg skremt av hva folk får seg til å spørre om altså.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Funker Pampers på han? Her er pampers eneste som funker på storebror, bruker Baby Drye på natt, og han drikker 2 dl melk på kvelden, og kan våkne på natt for vann, skal sies han lett drikker flere tutkopper med vann pr dag, så her er det ikke at han ikke får nok drikke på dagen. Hvertfall, Baby Drye har vi hatt null lekasje med.. Lillesøster derimot bruker Libero, og har fått 3 runder hvor jeg må vaske lakentrekket, siden hun tisser gjennom, og hun er 2,5 mnd og drikker ikke stort mer enn 800-900 ml mme pr dag, og siste flaska er kl 20 på kvelden.
Engelise Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Prøv Pampers om dere kan. Holder jenta mi tørr mye lenger i hvertfall. Har aldri kunnet bruke libero..
Gjest peacock Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Rema1000 bleier har vi hatt veldig lite lekkasjer med! Libero passer generelt dårlig til gutter, og coopbleiene lages av Libero. Pampers er det lotion og oljer i, så ville hellere prøv Rema1000 først - de er svanemerket og godkjent av astma.- og allergiforbundet.
TPK Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar. Vi bytter selvsagt bleie rett før han legger seg og med en gang han står opp. Men det blir jo fort 12 timer. Skal prøve Rema- og Pampers-bleier, og å gi han mer å drikke tidligere på ettermiddagen.
Hannasbananas Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Vi slet med det samme, helt til vi begynte med rema sine. INGEN lekkasjer siden!
2008 og 2012 Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Vi har hatt akkurat samme problemet. Prøvde mange forskjellige bleier, og fant ut at Pampers Baby Dry fungerte best. Måtte feste den ganske stramt. Ellers virket det som at det var en periode der han ofte var våt om morgenen, så gikk det over etter hvert Mener å ha lest at aktive barn ofte tisser mest mens de sover, det stemte i hvert fall her. Han var aktiv på dagtid, og tisset da lite.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Du kan prøve noen flere bleiemerker, men her har vi samme problemet her gang jeg tar kveldsstellet. Jeg fester nemlig bleien for svakt/lett. Pappaen fester bleien mye strammere, og da tisser han ikke igjennom! Så det kan jo være noe å prøve...
Magia Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Signerer den med Rema1000 bleiene. De holder han tørr og fin (bleia blir jo tung og full av tiss, men lekker ikke) enda han ofte sover 15 timer i helgene.
Gjest SHOC Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 På apoteket kan du kjøpe innleggsbleier, gå innom et apotek så får du sikkert noen gratis prøver. Brukte det på min eldste en periode, funket bra.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Libero er de beste bleiene,men ikke den tynne sorten eller up and go.Hadde dette problemet lenge vi og.Har prøvd alle slags merker og pampers er hvertfall udugelige.Sønnen min brukte Libero nr 7 frem til han var 3,5 år og ble ikke så våt.Må alltid bruke en str større om natten.Det lønner seg og gi mere drikke på dagtid og prøv å skift på han før du legger deg.Bare å gjøre det i mørket i senga,sønnen min våknet ikke da.Coop har forresten en stor pakke billig-bleier som er tykke og fine,fåes i 2 str tror jeg.Vi brukte de mye og.
NormaJean Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Har han på en trang pysj? Hvis mine har feks en truse utenpå bleien såvidt det vått igjennom, garantert! Tror t hvis det blir for lite romslighet for bleien så sier det igjennom istede. Men uansett, vi bruker Rema 1000 sine og er veldig fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå