Gå til innhold

gravid og sykemeldinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på når og hvorfor dere blir sykemeldt i svangerskapet. Er det ofte tidlig eller sent osv..

Noen som jobber som servitører her? Hvor lenge klarer dere å jobbe? Ser for meg at det blir skikkelig tungt og slitsomt etter kort tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt fra uke 20 pga kraftige kynnere og bekkenløsning, jeg er servitør og det blir tungt, slitsomt og varmt visst du ikke er flink til og si fra til kolegaene dine, kanskje du skal sette deg ned med arb.giver og snakke tilrettelegging av jobb så lenge det går, det er alltid å foretrekke fremfor sm både av lege, nav og arbeidsplassen :) og for all del ha GODE SKO :)

Skrevet

Jeg er vasker, ble sykemeldt fra jeg var ca 1 måned på vei.

Jeg startet med ekstremkvalme og gikk over i blodtrykksfall og store søvnproblemer. Avsluttet med en bekkenløsning fra hælvette :)

Hadde også en periode med influensa annen hver uke :(

Men slet litt med at jeg gikk redd pga en X som forfulgte meg, så måtte ha følge med ut en stund pga det, og etterhvert også pga blodtrykksfallet som jeg nesten svimte av uta :/

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg jobba i stall under begge mine svangerskap.

I første jobbet jeg til jeg var litt over 6 mnd på vei. Da begynte sommeren og rideleirene, og jobben ble tyngre. Sjefen kunne ikke tilrettelegge for meg lenger (kunne ikke sitte på kontoret hele dagen og lage forplaner, vaske dekken og annet utstyr tok ikke hele dagen osv), så tok sykemelding.

Under andre svangerskap var jeg _kvalm_. Gikk ned over 10 kg før 3. mnd, og ble sykemeldt i til sammen to mnd.

Bekkenløsningen kom fort, og jeg jobba 50/70% et par måneder før jeg ble 100% sykemeldt, både pga at jobben var for tung og pga psykososiale forhold.

Jeg hadde en sjef hvis eneste mening om barn og graviditet var "barn er unyttige små vesener hun ikke skjønte at noen ville ha", og "alle kan jobbe når de er gravide, det er ingen sykdom. Magen blir større, det er alt".

Good God, så heldig jeg var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...