Gå til innhold

Klar for 2. trimester :-)


Kaja_07

Anbefalte innlegg

Da er 1. trimester over og jeg beveger meg inn i neste del. Herlig å være over disse månedene. Har fortsatt kvalmen da. Med nr. 1 hadde jeg den til uke 16, så regner med at jeg må holde ut noen uker til. Men godt å ha kommet så langt uansett - og nå har jo sommeren kommet også - Herlig.

Flere dere som er klar for 2. trimester nå? Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2. trimester er i gang med noen dager nå, og på dagen når 2. trimester begynte så virker det som kvalmen forsvant helt, og jeg har fått mer energi! Har hatt et par uker med litt kvalme og vært sliten på kveldene. Litt uvant siden jeg ikke hadde det i det hele tatt i forrige svangerskap.

 

Deilig å være over i denne perioden av svangerskapet da. Vi bare koser oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat 12 uker idag, så bare 1uke til jeg kommer inn til 2.trimester :) kvalmen er ikke den verste lenger, men er plaget av mye hodepine, så håper det går over snart. Utenom det er formen fin, magen er begynt å vokse, og gleder meg til ul neste onsdag, Skal bli godt å se knøttene igjen og bare fa bekrefta at alt er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3 i dag, så følger snart etter.

 

Formen er slapp og kvalm, håper det roer seg til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

Regner dere 2. trimester fra 13 uker, dvs 12+7? Ser flere av dere som er 12+ et eller annet ikke anser seg som i 2 trimester.

Når jeg ser på terminkalkulatoren her står det 2 trimester den 24 mai og da er jeg akkurat 12. Tror jeg svinger over i 2. trimester da og håper kvalmen og uvelheten gir seg automatisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. trimester starter når du bikker 12 uker, men av en eller annen grunn er 2. trimester forumet her fra fullgåtte 13 uker. Litt usikker på hvorfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kommet nye retningslinjer vissnok. 1.trim er forlenget med en eller to uker avhengig av hvilken spesialist man snakker med, men da begynner 2. trim først på 13+0 eller 14+0.

 

Selv har jeg uansett litt igjen før jeg kommer så langt, er 10+2 i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 11+5 idag, når skal jeg da over til 2 trimester? trodde jeg skulle det nå på lørdag når jeg blir 12 uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 i dag, men ble også usikker på nå andre tri begynner nå... i følge en app jeg lastet ned er det uke 15 (!). Dette er jo greit å vite, for er det ikke andre vitaminer eller kosttilskudd som anbefales fra 2.tri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...