Gå til innhold

Sukk..flere som stadig må ta til byssing på 1-åring..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli rimelig tungt å bysse ja..12kg!

For tiden er hun plutselig helt umulig å legge, bare hylskriker, gråter og kaver, blir glohet og svett slik at jeg må ta henne opp. Sovner ikke at pupp en gang, så tilslutt blir d byssing.. I går kveld holdt vi på i 4 t!! Umulig å få til å sove! Håper det er tenner eller noe, og at dette ikke er en langvarig fase...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her:/ vi vugger å vugger:(

Skrevet

Vi prøver å få han til å sove nede i sengen, og "rugger" barnet frem og tilbake mens det ligger på siden. Samme bevegelse som om du ruller en brøddeig frem og tilbake :)

Da roer hvertfall vår ettåring seg etter ikke så lenge. Han våkner også litt om nettene, så det er greit å lære seg et triks som fungerer. Verdt et forsøk.

Skrevet

Nei sånne uvaner sluttet vi her i huset med når han var ca 4 mnder.

Etter han ble vant til det så sov helt rundt om natten og sluttet av seg selv med nattmåltidene :D

Skrevet

Hvis det tar opp mot fire timer, så tror jeg kanskje at jeg ville oppsøkt lege, bare for sikkerhets skyld. Kan jo være noe annet som plager henne og?

Når det gjelder byssing: Kan du sette henne på fanget inntil deg mens du sitter og bare gynge, for eksempel? Legge deg ved siden av henne i sengen? Bæretøy?

Dette har ingenting med uvaner å gjøre, noen barn trenger bare mer tid og nærhet enn andre.

Skrevet

Vi bysser bare når vi "må" altså, prøver å unngå det! Har nesten ikke bysset i det hele tatt på mange mnd, men har nå blitt nattavvent, og etter det skal jeg jo prøve å roe henne uten pupp helst. Da blir hun veldig kavete og hylgråter, eneste som funker er dype knebøy.. Frustrerende! Tror hun er frisk som en fisk, dette skjer kun på kveld/natt og kun innimellom.

Skrevet
:( Er det protest pga. at hun ikke får pupp, tror du? Hvor lenge er det siden dere nattavvendte? Jeg opplevde at datteren min ble roligere da vi sluttet med pupp. Nattavvente rundt et år, og da var det mye kav og forvirring i forhold til når hun kunne få pupp og ikke...
Skrevet

:( Er det protest pga. at hun ikke får pupp, tror du? Hvor lenge er det siden dere nattavvendte? Jeg opplevde at datteren min ble roligere da vi sluttet med pupp. Nattavvente rundt et år, og da var det mye kav og forvirring i forhold til når hun kunne få pupp og ikke...

Tja, vi nattavvente for noen uker siden. Men det er jo oftest leggingen som er verst, og da har hun jo nettopp fårr kveldspupp, så vanskelig å si. På natteen tror jeg nok hun lukter meg og melk og blir vanskelig. Kanskje det blir bedre når vi slutter helt, men har ikke lyst til det helt enda.

Skrevet

Her måtte jeg også bysse litt på vesla da hun var 1 år gammel og nettopp puppeavvent, men hvorfor ikke? Det funka som bare det, og gjorde hele avvenningsprosessen mye enklere for oss begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...