Gå til innhold

Dere som har fint vær idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kler dere på deres spebarn idag når det er meldt mellom 16 og 19 grader og dere skal ut på bytur?

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Har en gutt på 8 mnd. Han sitter i sportsvogn, og igår var det 20 grader. Hadde da et teppe i bunnen av vognen, og på han bomullsbody, strømpebukse, en ekstra ikke for tykk genser med hette og bodytynne ermer og et ull/silke helseteppe brettet dobbelt over benene. Var varmt nok det!

Om jeg hadde dypvogn og spedbarn hadde jeg nok hatt lammeskinn i bunn, vanlige inneklær+tynn bomullslue og en sommedyne eller teppe over (da må du nesten merke på barnet hva som passer. Er jo forskjell på om solen skinner også :-)

Skrevet

har en på 8 mnd og idag er det shorts og tskjorte...snart 20 grader allerede. Igår hadde jeg body og joggebukse og det var for varmt.... i vogna bare ett tynt teppe

Gjest peacock
Skrevet

har en på 8 mnd og idag er det shorts og tskjorte...snart 20 grader allerede. Igår hadde jeg body og joggebukse og det var for varmt.... i vogna bare ett tynt teppe

Oi, t-shirt og shorts i 20 grader? Selv for meg hadde det blitt i kaldeste laget om jeg skulle sitte stille i skyggen! Stor forskjell på barn, gitt!

Jaja, kommer jo an på om de er våkne/sover, i sol/skygge og om det blåser (igår blåste det og han sov i skyggen i vognen når vi gikk tur).

:-)

Skrevet

kle ungen som du ville ha kledd deg selv :)

Skrevet

Min er tre måneder. Hun har på seg body, bomullsbukse, sokker (droppet strømpebukse), tynn bomullslue og et helseteppe over seg. Bruker ikke lammeskinn.. har med en tynn collegejakke til henne og et tykkere ull-teppe i tilfelle det skulle bli kjølig i skyggen.

Skrevet

Oi, t-shirt og shorts i 20 grader? Selv for meg hadde det blitt i kaldeste laget om jeg skulle sitte stille i skyggen! Stor forskjell på barn, gitt!

Jaja, kommer jo an på om de er våkne/sover, i sol/skygge og om det blåser (igår blåste det og han sov i skyggen i vognen når vi gikk tur).

:-)

han er veldig varm av seg. Vinden er og varm...og det er 20 grader nå i skyggen...:-)

Skrevet

Man må bare huske på at barna sitter stille i vognen. Mange som kler av alt for mye da de er ute på tur.

Og det er jo helt klart varmere for den som går og triller vognen enn det er for en baby/barn å sitte stille. Sjekk barnet hele tiden. :)

Skrevet

kle ungen som du ville ha kledd deg selv smile.png

Hvis man sitter stille med barnet riktignok!

Skrevet

Jeg ville selv ikke hatt på meg strømpebukse under buksa selv om jeg satt stille i 20 grader.....

Jeg har en på 9 måneder. I går var det 14 grader da vi gikk til barnehagen med storebror. Hadde på han joggebukse, sokker, body og en liten bomullsjakke og tynn lue. Utover dagen ble det klart varmere og da hadde hun på seg joggebukse, body og en solhatt. Nakne tær!!

Naboen hadde på ungen sin strømpebukse, cordbukse, body og jakke og tykk bomullslue på lekeplassen i går. Var over 20 garder. Ungen var sutrete......lurer på hvorfor ;o) Selv satt foreldrene i shorts og singlet. Mamman fortalte selv at "synes det er litt tidlig å kle av, jeg...." Der hun satt og svettet i shorts og singleten sin.....stakkars liten gutt tenkte jeg...

Skrevet

Takk for mange gode svar:) solhatt eller lue?

Skrevet

Gjest peacock
Skrevet

Solhatt med ørebeskyttelse! Men om de ligger ned og sover i bagen ville jeg valgt en tynn bomullslue :-)

Skrevet

hehe, min gutt har gått rundt i bare bleia på verandaen her i dag :P Han er nesten to, da og det er ekstremt varm her... nesten 30 grader i sola :D

Skrevet

Min på snart 2 sendte jeg i barnehagen med kortermet body, tynn genser, joggebukse, og solhatt. Men håper virkerlig de har hatt vett til å kle av han. Her er det nå 26 grader i skyggen og jeg renner vekk av å stitte stille med shorts og singlett.

Skrevet

jenta vår på 4 mnd, har i dag på seg en kortarmet body med en tynn jumper oppå,

nedentil har hun en bomull strøpmpebukse.

har smørt henne med solkrem i ansiktet, hals og armer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...