Gå til innhold

Avlive pus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 1 år siden tok vi til oss en 2 år gammel omplasseringskatt, fra før hadde vi en katt fra før og vi skulle først finne ut at katt nr to ikka var en bra match. Vår først katt er rett og slett redd og holder seg langt unna, vil gjerne gå ut når den andre går inn å omvendt. Nå de siste 4 mnd (ca) har også pus begynt å gå etter barna, han freser etter sønnen min og hopper opp og prøver og klore etter datteren min som enda ikke har begynt å gå. For 2 dager siden fløy han på vår andre katt, jeg gikk mot og begynte å klappe slik at ble distrahert og løftet pusen som ble angrepet opp da katten plutselig sto i benet mitt og freste opp mot oss. Siden da har pus kun vært ute, fått litt kos når jeg har vært på trappen og tatt en røyk og fått alt av mat og vann ute.

Hva hadde dere gjort dersom dere var i samme situasjon? Bør pus avlives?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men du kan levere den tilbake der den kom fra kanskje. Den har nok ikke hatt det så bra siden den oppfører seg sånn....

Skrevet

Jeg har kontanktet hun jeg hentet han av, men hun har ikke muligheten sier hun siden hun har altfor mange katter hjemme hos seg.

Skrevet

Når man har en katt fra før er det lurt å få en ny som er vant til å dele teritorie, så du ikke har to eneherskere gående rundt hverandre, slik som du har nå. Noen katter godtar hverandre aldri, andre godtar etter en stund. Derfor overtar man omplasseringsdyr på prøve. Det burde du ha gjort. Hensynet til husdyret som allerede var en del av familien bør veie tyngst. Hvis kattene hater hverandre er det ikke bra for noen. Kontakt de du fikk den fra, eller dyrebeskyttelsen og få råd og hjelp om hvordan du kan omplassere den igjen, da til et rolig hjem uten barn og andre dyr.

Skrevet

Hvis katten har endret adferd i det siste bør du ta den med til dyrlegen for kontroll. Det kan hende den har vondt et sted og derfor reagerer som den gjør.

Skrevet

Nei ikke avliv den,Ta den til en sjekk hos dyrlegen! den kan bla ha innvolssorm,da blir de``litt ville``.Den kan jo rett og slett ha vondt? er den kastrert(hvis en hannkatt)? vår pus var crazy helt til vi tok ballene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...