Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Fikk tvillinger for ca 3 mnd siden, og ene gråter konstant. Vi gjør ikke annet enn å bære rundt på henne, men jeg får så vondt i meg for de 2 andre som ikke får så mye oppmerksomhet. Jeg er sliten og trett, helt tom for energi. Synes mest synd i 2-åringen som jeg føler jeg ikke strekker til å hjelpe bestandig. Hun har desverre lange dager i barnehage, da den er 30 min unna og far bringer og henter da han er på jobb i sammeområde. Jeg er hjemme og løper med tvillingene. Denne perioden er alt annet en kos, og jeg klarer ikke nyte tiden. Føler bare en stor tomhet og skyldfølelse for alt og alle rundt meg. Jeg tør ikke ta imot hjelp fra andre, da jeg er redd for å mase. Er jo ingen som frivillig ønsker å komme hit å høre på hyling i flere timer... Vet ikke hvor jeg vil med dette, men nå sitter jeg bare å tørker tårer. Blir vel lite søvn på meg i natt og!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Det går over. VET det er kjempe vanskelig. Og jeg har sambo var så nær på å gå fra hverandre i den perioden. Syk baby som ikke sov en natt før han var 2 år og 9 mnd. Og samtidig ei storesøster som bare var ett år eldre å ta vare på.. Jeg har termin om 3 uker.. og Grur meg til en tid med frustrasjon og små teite krangler som der og da virker veldig store.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Ei venninne av meg som hadde 2 kolikkbarn på rad, anbefalte meg en stol: Graco Sweet Peace. Dette da vi hadde fått sønnen vår i fjor, da han kun ville sove mens han ble vugget på dagtiden, han ville ikke roe seg i vugge eller noe, stolen hjalp oss gjennom de første 4 mnd. Den har også vært stor nytte for oss nå som lillesøster hylte i sine 2 første mnd, hun har slitt ekstremt med magen (ikke kolikk) og stolen hjalp både henne og meg. Den er ikke billig, men gud så god en hjelp! Sjekk FINN om det er en til grei pris der kanskje?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Ei venninne av meg som hadde 2 kolikkbarn på rad, anbefalte meg en stol: Graco Sweet Peace. Dette da vi hadde fått sønnen vår i fjor, da han kun ville sove mens han ble vugget på dagtiden, han ville ikke roe seg i vugge eller noe, stolen hjalp oss gjennom de første 4 mnd. Den har også vært stor nytte for oss nå som lillesøster hylte i sine 2 første mnd, hun har slitt ekstremt med magen (ikke kolikk) og stolen hjalp både henne og meg. Den er ikke billig, men gud så god en hjelp! Sjekk FINN om det er en til grei pris der kanskje? Takk for svar! Vi har gått til innkjøp av en Fisher Price Rainforest swing, men det er ikke så ofte den hjelper. Hun ligger bare å krøker seg sammen stakkar, men er til god hjelp for nr 2. Her er det bæring for alle penga, men håper det begynner å roe seg snart!
MaRiAnNe_85 Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Førstemann var kolikkunge. Hun skrek 12 timer i strekk:s redninga ble tipset i fra helsestasjonen om å prøve fotspneterapi. Etter 1.behandling var hun drastisk bedre, men etter 3.var hun helt frisk:) anbefales!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Førstemann var kolikkunge. Hun skrek 12 timer i strekk:s redninga ble tipset i fra helsestasjonen om å prøve fotspneterapi. Etter 1.behandling var hun drastisk bedre, men etter 3.var hun helt frisk:) anbefales! Hva er det, og hva går det ut på? Har vært på helsestasjonen, men var ikke mye god hjelp å få bortsett fra en brosjyre hvor jeg kunne lese om kolikk... HI
Makemyday Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Min mellomste hadde kolikk. Skrek fra tre til tolv på kvelden hver dag. Holdt virkelig på å klikke. Fikk råd om å gå til homeopat av en bekjent, etter å ha prøvd kiropraktor tre ganger. (Det hjalp bare litt, og mindre for hver gang). Skal love det det hjalp med homeopati !!! Det var helt utrolig ! En helt ny unge,så det kan jeg anbefale på det sterkeste. Lykke til. Klem.
Vossafår Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Kiropraktor hjalp oss, nå er det 1,5 år siden, å gjett hva! Jeg har GLEMT litt hvor ille det var?! Hold ut, det går over, men oppsøk hjelp til henne
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Vet hvordan du har det, men jeg hadde bare en. hu skreik fra 17-04 hver forbanna dag i 4 mnd, jeg trodde jeg skulle bli gal. Sovnet i 05-tiden og våknet 06 klar for å starte dagen. Fatter ikke at jeg holdt ut. men, man kommer gjennom det meste! Bare hold ut, det blir bedre:)
Mamma i vinden Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Vet mange kolikkbabyer har fått hjelp av manuellterapeut. Så rart at de ikke kommer med behandlingsråd på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 I de verste skrikeøktene brukte vi sukkervann som vi laget selv og ga i sprøyte. Da stoppet skrikingen mellom 10-20 min. En liten pause hjelper. Ellers prøvde vi kiropraktor og div ting, men måtte ta tiden til hjelp. Føler Så med deg og forstår du har det kjempevanskelig, spesielt når du har 2 til! Håper det blir bedre for dere snart.
FrøkenFreidig Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vet akkurat hvordan du har det, HI. Det er helt forferdelig mens det står på. Mitt beste råd er å ta en tur til kiropraktor. Vi trodde vi hadde prøvd alt da vår eldste var baby, men så tok vi en tur til kiropraktor som siste utvei, og vi kom hjem med ny baby!
Økning:) Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Å, stakkars dere. Det er sÅ grusomt!! Vet hvordan du har det.. Jeg var hejmme med en pÅ 1,5 År, og fikk en ultrakolikkbaby som skrek døgnet rundt.. Konstant! SOv bare i 5 min i slengen, og da mÅtte jeg stÅ Å nesten hoppe opp og ned med han i armene. Helt jævlig... var flere ganger jeg tenkte: Fy faen, jeg hater denne babyen... Men!!! Det gikk over, og nÅ er han sÅ blid som bare det og vi koser oss.. og vi venter nr 3 allerede (de vi har er 2 og et halvt og og 1 År) HÅper veldig pÅ en kolikkfri baby... Jeg har desverre ingen tips, vi prøvde ALT, men ingenting hjalp.. Men jeg har et tips om Å ikke bysse altfor mye. Vi bysset døgnet rundt til han var 4 mnd... Og da var han jo kjempeavhengig av det og ville bysses hele tiden til han var nesten 8 mnd... Men sÅ klart.. vi gjør jo alt for disse smÅ, men man skal jo overleve og. Hold ut og lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Gi kamille-te med litt sukker!! det eneste som hjalp på min kolikk-baby.Et supert triks som er mye brukt i danmark. Gi det lunkent på en flaske.Sønnen min drakk hele,prompet masse og sovnet etterpå.Husk at de bruker sukkervann som smertestillende på nyfødt intensiven,det er ikke farlig!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Må legge til at vi prøvde alt.Kiropraktor,massaje,slutte å amme,prøvde flere forskjellige mme og var hos ulike spesialister.Det eneste som hjalp var kammille-te! Når de gråter mye sluker de luft og får enda mere vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå