Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Er det et bra sted og bo? Bor nå i Oslo, Drømmer om rekkehus litt utenfor Oslo, ser bla Fjerdingby er i vår prisklasse. Vi jobber begge i Oslo, er det grei pendleravstand? Noen som kan anbefale meg noen områder i Fjerdingby eller Rælingen generelt mtp oppvekstmiljø for barna? Barna våre er 6, 4 og 2 år... Bra skole og bhg? Anbefal gjerne spesifikke bhg og skole
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Eneste minuset jeg ser med Rælingen/Fjerdingby er at det ikke er togstasjon der. Må ev ta buss/kjøre til Lillestrøm. Men toget derfra tar jo bare ti min., så totalt sett er det jo ikke lang pendlervei. Er mange som pendler til Oslo derfra så det går mange busser. Er ikke så "lokalkjent" der at jeg kjenner til skoler og sånt, men kjenner flere som bor der. Mange steder er det veldig fint. Mange fine områder i nærheten. Man bor liksom "litt utafor", men samtidig nærme både Lillestrøm og Oslo. Det bygges forresten masse ut der nå, og veiene forbedres. Om noen år er det nok endamer poppis der, som på hele Romerike, så vær raske
rosita29 Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Fjerdingby er bra sted. Bor ikke der selv, men kan godt tenke meg å flytte dit. Dessuten har de ikke eiendomsskatt der, pluss at kommunen ikke er så dyr å bo i, mtp avgifter, sfo, bhg m.m
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Tusen takk for svar dere Høres jo lovende ut. Lite kjent utenfor Oslos grenser selv, men tenker å kjøre ut en dag og se... Noen andre som har noen innspill?
Gjest Verpehøna Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er vokst opp i Rælingen og kan absolutt anbefale stedet! Gikk selv på Rud barneskole. Den skolen er absolutt å anbefale, men hvis du bosetter deg i Fjerdingby så blir Rud for langt unna. Da er det vel Fjerdingby skole som blir nærmest. Vet ikke noe om den. Buss 491 går kjapt til Oslo både morgen og kveld. Anbefaler Tangen barnehage, den er privat men veldig god
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar Verpehøna Skal sjekke tangen bhg! Noen som vet noe om Fjerdingby skole da?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Noen venner av oss bor i Fjerdingby, og det er iallefall veldig fint, rolig og familievennlig der de bor.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Noen venner av oss bor i Fjerdingby, og det er iallefall veldig fint, rolig og familievennlig der de bor. Takk de svar
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Vet at det er vanvittig mye mygg der, pga. Øyeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå