Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Barnefar og jeg har et helt forferdelig dårlig forhold. Han hater meg og klarer ikke å oppføre seg normalt i næheten av meg (han gikk til sak for å få hovedomsorgen, men tapte, og er grenseløst bitter). Barnet begynner på skolen til høsten. Vil vi få hver vår konferansetime der? Slik situasjonen er nå er det helt umulig å ha den sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Det er ikke vanlig med to konferansetimer, men snakk med læreren, de vil antagelig strekke seg langt for å få til de beste løsningene for barnet og familien. Men kan hende dere må strekke dere litt også da, tviler på at læreren vil jobbe overtid for å ha flere konferansetimer utenom sin vanlige arbeidstid. Kanskje dere må ta litt fri fra jobb og ta en samtale i en av fritimene til læreren midt på dagen eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Dere må snakke med læreren og høre om den synes det er greit. Er bare å forklare situasjonen hvordan den er, men det er jo opp til hver enkelt lærer hva dem orker. Jeg er ikke lærer, men jeg hadde fort gått lei om alle barna skulle ha 2 konferansetimer hver.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Barnefar og jeg har et helt forferdelig dårlig forhold. Han hater meg og klarer ikke å oppføre seg normalt i næheten av meg (han gikk til sak for å få hovedomsorgen, men tapte, og er grenseløst bitter). Barnet begynner på skolen til høsten. Vil vi få hver vår konferansetime der? Slik situasjonen er nå er det helt umulig å ha den sammen. Ja, det kan dere få. De fleste skoler er behjelpelige i slike konfliktsituasjoner. Be om en samtale med rektor/lærer om en slik tilrettelegging. Ifht foreldremøter og elevkvelder må dere bare pent bite i det sure eplet... Det er forresten ikke opp til den enkelte lærer å overholde informasjonsplikten, dette har dere rett til å få tilrettelagt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Selvfølgelig kan dere få det. Vi har fått det bhg i flere år av samme grunn. Det er jo faktisk ikke sånn at "alle" ber om doble konferansetimer! Det er helt unntaksvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå