Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Det tar ca 15-20 min å gå til skolen, veien er lite trafikkert men må krysses 2 steder. Når begynte dine barn å gå selv?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Her skal det gåes fra første klasse. Men ikke alene da, de må gå flere sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Mine to gutter på 8 og 11 år har gått selv til skolen fra andre uken i 1.klasse. Her er det veldig få barn som blir fulgt til skolen, de fleste går selv. Mine gutter bruker ca 15 min til skolen, fortau hele veien, 30-sone og trygg vei. Skolen vil ha færrest mulig biler rundt skolen i den travle tiden rundt skolestart om morgenen så de oppfordrer til å sette de foreldrene som på død og liv vil kjøre ungene å sette dem av på butikken som ligger noen hundre meter fra skolen så ungene kan gå siste biten.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Kommer jo an på hvor langt det er, hvor trafikert veien er, men også veldig an på hvor "moden" ungen er. I forhold til åssen h*n forholder seg i trafikken. Det er veldig forskjell på barn på det området. Man må bare avgjøre sjøl, når man mener sin egen unge er "stor nok" til å gå til skolen aleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå