Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg er 38 år og er gravid. Tidlig i april ringte jeg til legekontoret for og bestille time, og spurte samtidig hvordan det var med slik ekstra oppfølging fordi jeg er over 38 år. Jeg hørte de diskuterte seg i mellom og mente at det holdt at jeg kom til legen i uke 14, og at han da kunne sende meg videre. Så i uke 14 var jeg hos legen og spurte han også om denne testen der de sjekker fosteret for downs og trisomi 18. Han sa han skulle sende henvisning til sykehuset. Så fikk jeg time på mitt lokale sykehus. Var der i dag, og legen der var mildt sagt irritert. For det første blir den testen tatt mellom uke 11 og 13 og kunn på universitetsykehus, altså jeg skulle vært på Riksen. Er det mulig?? Den legen er jo ikke til og stole på. Jeg får vel ringe og opplyse dem litt......
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Uff, ikke bra Min fastlege surret også litt, men til min fordel da. Han trodde at det var ekstra ul til alle over 30 år og sendte meg på ul i uke 12. Hun på sykehuset trodde at jeg var der fordi jeg var sykelig redd for barn med Downs og hun ville sende meg til psykolog. Det var litt guffent, men vi lo begge når misforståelsen ble oppdaget
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Min fastlege visste ikke om den testen (dette var 5 år siden), men jeg fortalte hva det gikk ut på og han undersøkte litt, så ble jeg henvist i god tid, til Ullevål. Man må orientere seg litt selv også. Ikke alle leger vet alt om alle tlstander til enhver tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå