Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Noen som vet, eller har vært igjennom det samme? Jeg har en periode nå jobbet redusert stilling (60%). Har 100% fast som jeg gikk tilbake til i mai. Hvis jeg skulle bli gravid nå, og ikke klare å jobbe 100% (hadde veldig høyt blodtrykk med nr 1, så er redd jeg kan få det denne gangen også) hvordan vil det da bli med barselpermisjonspengene? Har jobbet fast 100% i 15 år og har nå i en periode på 6mnd jobbet 60%, så syns det skulle være dumt å da få kun for en 60% stilling.... Det skal sies at jeg ikke er gravid enda, og hvis jeg skulle bli det har jeg jo tenkt å jobbe 100% frem til jeg går ut i perm.... men hva hvis jeg ikke klarer det? Litt knotete beskrevet, men håper noen skjønner forklaringen og vet noe
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Du må jobbe i 100% stilling for å kunne få det som grunnlag i sykepenger eller foreldrepenger.. Det er 6 av de 10 siste mnd som gjelder, ikke hva du har jobbet i 15 år... Om du blir sykemeldt før du får jobbet i 100% stilling igjen får du alstå sykepenger ut fra den 60% stillingen du har...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Noen som vet, eller har vært igjennom det samme? Jeg har en periode nå jobbet redusert stilling (60%). Har 100% fast som jeg gikk tilbake til i mai. Hvis jeg skulle bli gravid nå, og ikke klare å jobbe 100% (hadde veldig høyt blodtrykk med nr 1, så er redd jeg kan få det denne gangen også) hvordan vil det da bli med barselpermisjonspengene? Har jobbet fast 100% i 15 år og har nå i en periode på 6mnd jobbet 60%, så syns det skulle være dumt å da få kun for en 60% stilling.... Det skal sies at jeg ikke er gravid enda, og hvis jeg skulle bli det har jeg jo tenkt å jobbe 100% frem til jeg går ut i perm.... men hva hvis jeg ikke klarer det? Litt knotete beskrevet, men håper noen skjønner forklaringen og vet noe Det heter foreldrepenger. Siden du har 100% fast stilling som du har gjennoptatt vil du få det som grunnlaget så lenge du ikke går ned i stilling igjen frivillig. Sykepenger får du ut fra det du jobber i nå (100%) og sykepengene teller også som opptjening til foreldrepenger.
^mini^ Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Takk, det var det jeg håpet på! Man får vel stillingsprosenten sin som sykemeldt, og da er det vel logisk at man også opparbeider seg dette kanskje,.... Understreker at jeg ikke har noe håp om å være noe syk i det hele tatt, men i verste fall... Vet jeg ikke har opparbeidet meg foreldrepenger i de 15årene.. Men det ville vært dumt at i den ene perioden i mitt liv jeg har jobbet kun 60% ville utgjøre grunnlaget for evt neste barselpermisjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå