Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Noen her som er lærer eller kjenner til reglene og har tips til meg? Samboer er lærer på barneskolen.. Vi prøver å sette sammen en permisjonsplan for når den lille kommer, og lurte på om han får flytte ferien sin noen uker frem og så ta perm i sommerferien? Dette trenger vi fordi vi ikke kan ta perm samtidig da dette ikke er lov.. Må han forhøre seg om dette på skolen eller kan vi bare sende inn skjema til NAV om at vi gjør det slik? Han skal jo uansett være borte fra jobb de ukene.. Takker for alle tips
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Ferien legges til rett etter at permisjonen er slutt, så det går dessverre ikke. Gratulerer med liten på vei:)
Gjest @---;- Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Hei Som lærer så er det kun ferieukene i juli man kan få flyttet på, da resten er avspassering som går føyken hvis man ikke bruker den. Og som lærer har vi kun 4 uker og 1 dag ferie. Håper dette kan hjelpe litt :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Men man kan vel ta pause i permisjonen for å ta ferie og så fortsette perm etterpå? Eller gjelder dette kun for lærere?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Leste gjennom en gang til og forstår ikke helt hva du mener, så jeg er ikke sikker på om jeg har svart det på spm;) Når er dette snakk om, etter din del?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Men man kan vel ta pause i permisjonen for å ta ferie og så fortsette perm etterpå? Eller gjelder dette kun for lærere? Det er ikke lov å ta pause da permisjonen må taes sammenhengende. De 4 ukene og en dag blir lagt til permisjonen. Som nevnt over faller avspaseringen vekk.
Gjest @---;- Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Ferien legges til rett etter at permisjonen er slutt, så det går dessverre ikke. Gratulerer med liten på vei:) Dette er vel opp til arbeidsgiver å avgjøre. Jeg selv fordelte mine ferieuker litt innimellom alt etter når samboeren min ville ha pappaperm. Men, dette førte til ganske mye papirarbeid. Både for meg, pappa og våres arbeidsgivere. Men, det er gjennomførbart. Anbefaler dere å ta kontakt med NAV først og finn ut hvilke papir dere må fylle ut. Deretter tar dere dette med arbeidsgiverene deres. Lykke til :-)
Bittelille'12 Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Nei dette blir hans del av permisjonen som deles opp. Lærere har jo så lang ferie, så det hadde vært mest praktisk for oss om han kunne ta ferie i ukene før sommerferien (da jeg har perm), og så ta resten av sin perm i sommerferien.. Så slipper han å ha perm i august da han skal få ny klasse.. Litt dårlig skrevet av meg..
Gjest @---;- Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Men man kan vel ta pause i permisjonen for å ta ferie og så fortsette perm etterpå? Eller gjelder dette kun for lærere? Det er ikke lov å ta pause da permisjonen må taes sammenhengende. De 4 ukene og en dag blir lagt til permisjonen. Som nevnt over faller avspaseringen vekk. Hvor står det at permisjonen må taes sammenhengende? Hva med gradert gradert uttak. Pappa og kan gjøre dette, stemmer ikke det?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Ferien legges til rett etter at permisjonen er slutt, så det går dessverre ikke. Gratulerer med liten på vei:) Dette er vel opp til arbeidsgiver å avgjøre. Jeg selv fordelte mine ferieuker litt innimellom alt etter når samboeren min ville ha pappaperm. Men, dette førte til ganske mye papirarbeid. Både for meg, pappa og våres arbeidsgivere. Men, det er gjennomførbart. Anbefaler dere å ta kontakt med NAV først og finn ut hvilke papir dere må fylle ut. Deretter tar dere dette med arbeidsgiverene deres. Lykke til :-) Det er helt riktig. Jeg rotet litt. De 4 ukene legges til og kan fordeles utover.
Bittelille'12 Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 Høres bra ut Vi finner ut av det Jeg har forstått det slik at han har fire uker fast ferie som kan flyttes på, men ikke avspaseringsdelen. Men da ordner det seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå