M&G Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Hei. litt engstelig nå, har vært hos jordmor nå, å hun snakket om at min BMI var på grensa, så var ikke sikkert jeg fikk føde på nær sykehuset, er det noen andre som har opplevd dette? har jo allerede over en times kjøring til sykehuset, å om jeg ikke får føde der må jeg reise 5-6 timer med bil. Har aldri hørt at et sykehus hadde BMI grenser.. noen som vet noe om dette?
MammaTilToTette + spire Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 BMI på 35 og aldri vært noe snakk om at jeg ikke kan føde på sykehuset her. Hadde BMI på 34 sist, og fødte som alle andre på det lokale sykehuset.
Guttemamma75 Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Forskjellen ligger i om det er fødestue eller fødeavdeling... Ved fødestuer er det BMI grenser pga OM det skulle skje noe (og risikoen for det er større ved høyere bmi) så har de ikke lege tilgjengelig.... Du må nesten bare snakke med jordmor og forholde seg til det hun sier, dette er en bestemmelse som er der for DIN og barnets sikkerhet, om det er så at du må reise så langt avgårde må du jo sannsynligvis ha ambulanse på veien.. Snakk med jordmor du, hun er den som kan svare på dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå