Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jenta mi på 15 mnd begynte å gå når hun var ca et år. Hun snubler og faller mye, har alltid mange blåveiser. Slik har hun alltid vært, i tillegg er hun hjulbeint. Det som bekymrer meg er at føttene hennes plutselig svikter. De detter liksom unna, og jenta faller i bakken eller detter sidelengs. Plutselig faller hun, uten noen grunn som f.eks at hun snubler i noe. Føttene bare svikter... Faren og besteforeldrene har også sett det. Dette er gjerne på slutten av dagen, så jeg tenker at hun kanskje er veldig sliten, men kan det være noe annet mer skummelt bak det? Noen som vet, eller har hørt noe om det eller som har barn som er lik? Kanskje det er pga hun er hjulbeint? Har aldri hørt om noe lignede... Skal til barnelegen snart og tar det opp med legen da, men vet enda ikke datoen så vil bare høre om noen her har opplevd det samme.
2 hjertegull :) Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Det kan jo være nevrologisk eller muskelbetinget, men det første jeg ville sjekka var nok synet slik hun over sier. Balansen svekkes jo hvis synet ikke er optimalt. Godt du skal til legen. Om det skjer oftere, og du blir mer bekymret over dette, så framskynder du timen
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 HI. Takk for svar dere to. Hun er faktisk litt langsynt, vi var hos øyenelegen for noen mnd siden. Men synet var bare litt svakere enn vanlig, så det var ikke noe de ville gjøre noe med. Det er ikke noe som skjer kjempeofte, at føttene svikter, men hun snubler mye da. Er ikke sånn kjempebekymret, men skal absolutt ta det opp med legen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå