Gå til innhold

BMI og fødested?


M&G

Anbefalte innlegg

Hei. litt engstelig nå, har vært hos jordmor nå, å hun snakket om at min BMI var på grensa, så var ikke sikkert jeg fikk føde på nær sykehuset, er det noen andre som har opplevd dette? har jo allerede over en times kjøring til sykehuset, å om jeg ikke får føde der må jeg reise 5-6 timer med bil. Har aldri hørt at et sykehus hadde BMI grenser.. noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet egentlig ikke noe om det, men har BMI som er langt i overkant selv, så regner med det blir en problemstilling for meg når det blir min tur... Heldigvis bor jeg i Oslo, så blir jo ikke sendt ut av byen i hvert fall, men regner med at drømmen om hjemmefødsel går i dass i hvert fall. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Jeg gikk opp mer enn 25 kg sist gang og bør nok passe ekstra på denne gangen. Ikke så lett bare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også redd for å legge på meg mye under graviditeten, alt blir jo så mye tyngre, å jeg er livredd for komplikasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. ikke hørt om BMI grense før. Er det lite sykehus kanskje?

 

Jeg er også redd for å legge på meg for mye. Har bmi på 27 før sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var på kontroll hos jordmor i går. Jeg ble informert om a de har fødetun A og fødetun B på Ahus.

 

Fødetun A er for normale svangerskap og normal BMI. Det er nyåpnet. Fødetun B er den gamle avdelingen, som er for svangerskap med komplikasjoner og høy BMI. Her har de også tilbud om epidural.

Tun A skal vær mer naturlig og hjemmekoselig.

 

Jeg ønsker jo en naturlig fødsel, men en full meny av smertelindring høres heller ikke feil ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...