Gå til innhold

Når deres barn hadde vannkopper....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor syke var de? Hvor lenge var de hjemme? Hvordan "overlevde" dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest tilda med to små <3
Skrevet

De var egentlig ikke så veldig syke, ikke klødde det så forferdelig heller, selv om de hadde tettitett med blemmer. Hadde på hvitvask innimellom, og gav smertestillende. De var vel hjemme en ukes tid. Måtte jo vente til alle blemmene hadde tørket inn.

Ikke noe problem å "overleve". Vi si at en runde med omgangssyken har fortonet seg langt værre enn vannkoppene ;)

Skrevet

Begge mine hadde vannkopper nå i januar. De var da 9 mnd og 3 år.

3 åringen fikk de først, han hadde feber noen timer en dag også kom de første prikkene dagen etterpå. Kom noen flere de neste to-tre dagene. Etter 4-5 dager begynte de første å tørke inn. Han ble syk en mandag(var da han hadde feber) og kunne gå i barnehagen igjen tirsdagen uka etter. Holdt han hjemme mandagen fordi jeg var litt usikker på om alle prikkene var helt tørket inn. Han var i fin form hele uka og merket lite til at han klødde av de.

Lillesøster fikk de første prikkene 3 uker etter at storebroren fikk sine første. Hun fikk bare noen få til å begynne med. Trodde først at hun fikk de veldig lett, men etter 4-5 dager ble hun full av prikker bare over natta, sikkert dobbelt så mange som storebroren hadde. Men hun hadde ikke noe feber og var i fin form hele tiden. Var noe urolig noen netter, sikkert fordi de klødde, men hun virket ikke veldig plaget. Tok en ukes tid før de tørket inn hos henne også.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Vi har samme erfaring. De var hjemme en uke. Klødde litt, men ikke veldig. Vi hadde på hvitvask da det var på det verste, men heller ikke da var det veldig ille.

Mitt yngste barn kommenterte det slik: Dette er den friskeste sykdommen jeg har hatt!

Gjest yrild
Skrevet

Han var syk i litt over en uke. I fin form egentlig hele tiden og klødde ikke noe særlig heller. Nesten 3 år.

Skrevet

Her hadde vi vannkoppene i høst, først eldste som nesten var 3, så yngste på 5 mnd 2-3 uker etter. Ingen av de var syke i det hele tatt. Holdt de så klart hjemme mens det stod på, men begge var kvikke.

Skrevet

Hvordan så prikkene ut? Kan det være vannkopper selv om det er mer son et sammenhengende utslett?

Skrevet

Hvordan så prikkene ut? Kan det være vannkopper selv om det er mer son et sammenhengende utslett?

Med det samme de kom lignet de på kviser, de fleste ble større når de ble mer fylt med væske. Var ikke noe sammenhengende utslett på noen av mine unger.

Skrevet

Ingen av dem ble skikkelig syke, så da var jeg bare høad for å få det unnagjort først som sist.. Noen får knapt prikker og symptomer, andre blir hardt rammet.

Skrevet

Storesøster hadde vannkopper for ikke så lenge siden når hun var 6 1/2år. Hun var hjemme i 2 uker pga at hun fikk nye kopper i en hel uke. Hun var syk i starten, rett før utslettet slo ut og noen dager. Deretter var det mest slitsomt hehe :P

Lillebror var 4 1/2 år. Han var også hjemme fra bhg i 2 uker pga samme grunn som henne. Han var slakk, men ikke veldig syk.

Begge klødde en del, men det var veldig overkommelig. Det som var synd for storesøster var at hun fikk vannkopper nedentil og under beina som begge deler gjorde at det var vondt å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...