Gå til innhold

Helsesøstera mi er rar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, til meg sa hun: fra 7mnd. Kan barnet ditt få brødskive uten skorpe.

Til en bekjent sahun: vent med å gi brødskive uten skorpe til barnet har mer enn 3 tenner som barnet har nå.

Barnet mitt har bare 2 tenner og barna er nøyaktig like gamle.

Hvorfor gir hun forskjellige beskjeder tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kan det ha noe med vekt å gjøre? Eller kanskje hun andre har noen svake tenner, eller ikke er så interresert i å spise.. vanskelig å vite.. :P

Her fikk feks vi beskjed om at jeg ikke skulle gi brød til mer en ett måltid, så lenge han spiste så godt med grøt, mens barselvenninne fikk beskjed om å gi så mye brød som mulig.. Jeg skulle gjøre slik pga vekten og småspist gutt. Alle barn er forskjellige. :)

Skrevet

Grunnen var at barnet skulle lære seg å tyggeførst ...?

Skrevet

Men med eller uten skorpe.... Barn med 2, 4 eller 6 tenner bruker ikke tennene sine til å tygge skorper med. Vi voksne bruker gjekslene, små barn bruker gommene og tunga og "tygger"/bløyter opp skorpene til de er så myke og små at de kan svelges. Jenta mi har fått skorper fra første dag hun fikk brødskive (rundt 6mnd). Deler den bare opp i små biter, så suger og tygger hun på den akkurat som resten av skiva. Andre ganger får hun en hel remse med skorpe som hun sitter og suger på :)

Skrevet

Haha, mine får brødskive med skorpe fra 6 mnd alder. (minste fikk tidligere, for han begynte med fast føde tidligere)

De tygger jo ikke som voksne. Skorpe setter seg faktisk mindre fast i halsen enn resten av brødet, som kan deige seg sammen og sette seg fast i ganen, feks,,

Skrevet

Hun tenkte sikkert på hva hun skulle ha til middag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...