Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Var en kompis av min sønn som skulle mate noen kuer på bondegåren, det ente med at kua beit han i hånda. Dette gjorde selvfølgelig vondt, men etterpå så kjefte og smalt han, sa han skulle rive av hode på kua , drepe han osv. Jeg sa at slik snakker man ikke, men da sa faren jo det kunne han , han hadde vondt. Er dette greit og snakke slik???
kaklemor Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Reaksjon på smerte kan være mangt.. Jeg hadde ikke latt min sønn prate slik. Kan da hende at far har sagt mye slikt når han har slått tå?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Nei det vet jeg han ikke gjør, roligere type finnes ikke. Kjefter bare på andre unger enn sine egen ellers er han veldig rolig.
Silly80 Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Banner ikke og sier ikke stygge ting selv og forventer samme oppførsel fra mine barn. Fullt lov å rope au eller pokker men ikke banneord
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Ja au og slikt selvfølgelig, men si høyt at jeg skal røske av han hode og drepe han er jo ikke normalt synes jeg. Hi
Selja Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Nei, det er absolutt ikke greit! Om gutten får lov til å snakke slik bare han har vondt så kan det jo få konsekvenser for ham i lengden, iallefall på det sosiale planet. For det første får han jo ikke hjelp til å mestre sinnet sitt og for det andre lærer han seg at det er grei å true med å rive hodet av noe (og kanskje neste gang noen) bare fordi han har vondt. Nei, her burde faren ha grepet inn og helst forklart at nr. 1: Kua mente ikke noe vondt med det, den er tross alt ei ku... Og nr 2: Det er lov å ha vondt, men det er ingen grunn til å kjefte i vei på det viset og iallefall ikke lov til å uttale seg som han gjorde.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Jeg hadde forklart barnet mitt at kua virkelig ikke beit med vilje, så om han gjerne vil hoppe opp og ned mens han banner så er det greit nok, men kua får være i fred.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Nå var vel ikke det saken her, Synes ikke barn trenger og snakke slik uansett, selv om man fikk vondt så og true med og rive av hode på noe er ikke normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå