Fruen i huset Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Hvis jeg reiser meg litt brått fra sofaen/dyp stol osv får jeg skikkelig vondt nederst i magen og må bøye meg til det går over. Tar som regel bare noen sekunder. Smertene ligner vel litt på skikkelige luftsmerter, uten at jeg har luft.. I dag var det ekstra ille og jeg kom meg ikke opp av senga for det gjorde så insane vondt i magen da jeg prøvde å reise meg. Mannen måtte løfte meg. Når jeg står/går er det ømt, men ikke direkte vondt. Prøvde å legge meg ned igjen og smertene hugget til igjen når jeg prøver å reise meg/bruke musklene i magen. Er 20 uker, forresten. Er dette noe man må regne med som gravid eller er det noen som har noen tanker om hva det kan være?
cheni Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg hadde det sånn iallefall. Tror det er ganske vanlig.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Ligamentsmerter. Høres i alle fall helt slik ut med det du beskriver. Ligamentsmerter er helt vanlige smerter i muskelbånd i magen ettersom de blir slappere og utvider seg når magen begynner å vokse. Jeg hadde noen voldsomme smerter i første svangerskap, husker jeg ved et par anledninger nærmest trodde magen skulle ryke. Om du er oppe og går, så bør du stoppe opp og puste og hvile litt. Dersom du har mulighet kan du også prøve å stå på alle fire og la magen hengehvile litt. Jeg prøvde det intuitivt, og det virket. Jeg har også gjort det i dette svangerskapet, og det har hjulpet.
Fruen i huset Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2012 Ok! Takk for tips!! Skal jammen prøve det, for kjipt med sånne smerter gitt :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå