Gå til innhold

For å tilfredsstilla det komplette idioti i NAV-systemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var legen sin det :D

(bildet er delt 1818 ganger på Facebook så da regner jeg med at dette er ok siden bildet er å anse for "offentlig" når så mange allerede har sett det)

post-836398-0-41990100-1337614615_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, den likte jeg!!! Driiiitbra!!! Endelig en lege som setter ord på trykk om hvordan systemet ikke fungerer

Skrevet

Nydelig! :D

Gjest Miryks
Skrevet

Har sett det, og det er HERLIG!

Kanskje NAV tar et hint nå?

Skrevet

Fantastisk!! Dagens helt den legen!!! :D

Skrevet

SKjønte ikke hva som var så morsomt med den.. Ja det er fryktelig dumt at nav har et problem med papirer som forsvinner, men når papirene nå ER forsvunnet så må jo nav likevel ha den dokumentasjonen de skal ha!!!! Skjønner absolutt frustrasjonen til de som mister papirer, vil tro de ikke er noe mindre frustrert innad i nav systemet og jobber hardt med å fikse dette.. Men uansett må nav ha den dokumentasjonen de skal ha for å kunne gjøre de vedtakene de skal og da må man kan hende sende inn papirer flere ganger.. Alternativet er jo at man ikke får behandlet søknaden sin - er det så mye bedre??

Skrevet

Halleluja og amen!!!

Den legen der skulle ha hatt kongens fortjkenestemedalje i edleste valør!

Skrevet

SKjønte ikke hva som var så morsomt med den.. Ja det er fryktelig dumt at nav har et problem med papirer som forsvinner, men når papirene nå ER forsvunnet så må jo nav likevel ha den dokumentasjonen de skal ha!!!! Skjønner absolutt frustrasjonen til de som mister papirer, vil tro de ikke er noe mindre frustrert innad i nav systemet og jobber hardt med å fikse dette.. Men uansett må nav ha den dokumentasjonen de skal ha for å kunne gjøre de vedtakene de skal og da må man kan hende sende inn papirer flere ganger.. Alternativet er jo at man ikke får behandlet søknaden sin - er det så mye bedre??

Problemet er ikke at papir forsvinner en sjelden gang, men at det snarere er unntaket at alt går knirkefritt!

Skrevet

Det er så bra :D

Skulle ønske ALLE leger gjorde det slik angående alt de må skrive til NAV for sine pasienter. Kanskje NAV da ville begynne å tenke litt over hva de driver med.

Denne legen er nok mettet av å skrive slike helt åpenbare ting, som NAV i tillegg har fått info om fra før.

Skrevet

Det har ikke noe å gjøre med at den første bekreftelsen ble skrevet ut for tidlig da? Altså før fullgåtte 26 uker som er kravet fra NAV. I så fall er det jo ikke rart at de krever en ny som er skrevet ut på riktig tidspunkt.

Skrevet

Det har ikke noe å gjøre med at den første bekreftelsen ble skrevet ut for tidlig da? Altså før fullgåtte 26 uker som er kravet fra NAV. I så fall er det jo ikke rart at de krever en ny som er skrevet ut på riktig tidspunkt.

Det tenkte jeg også må være den åpenbare årsaken. Det er trolig derfor han synes det er så "teit" også.
Skrevet

Dette gjelder nok at nav krever bekreftelse på termin datert etter uke 26, selv om termindato vel aldri endres etter ul. Altså en poengløs bekreftelse, og nav bør godta kopi av helsekort. Legene har nok å gjøre uten å skrive slike bekreftelser.

Skrevet (endret)

Hehe, kul lege ;)

Jeg har noen slike opplevelser fra NAV jeg også. De mente at legeerklæringene mine ikke var gode nok og at legen min nok mente at jeg var frisk, så legen sendte inn nøyaktig samme erklæring en gang til (mildt sagt oppgitt, siden erklæringen var veldig grundig og det stod rett at jeg ikke var frisk nok til å kunne jobbe nå) og da ble det plutselig godkjent AAP..

Endret av ♥♥
Skrevet

Ja - jeg skjønner dette veldig godt.

MEN samtidig blir vi fly forbannet og arge når noen har klart å lure til seg diverse stønader pga fiktive barn... (hvordan noen greier det er meg en gåte, men det skjer).

Skrevet

Det er vel kanskje et poeng at terminbekreftelsen skal skrives etter at fristen for senabort har gått ut...

I og med at bekreftelsen skal skrives såpass sent så slipper NAV å forholde seg til en bråte med søknader fra folk som er 5, 8, 10 eller 15 uker på vei, og siden mister.

Skrevet

Det er vel kanskje et poeng at terminbekreftelsen skal skrives etter at fristen for senabort har gått ut...

I og med at bekreftelsen skal skrives såpass sent så slipper NAV å forholde seg til en bråte med søknader fra folk som er 5, 8, 10 eller 15 uker på vei, og siden mister.

Joa, men det er forskjell på uke 5 og uke 18-20. Det burde være tilstrekkelig med en kopi av ul-terminen satt på UL uke 18-19.

Om man tar senabort (til uke 22), vil man jo vite det etter denne UL, og neppe søke om foreldrepenger. å avvise en attest fra uke 18-20 blir for dumt.

Skrevet

Joa, men det er forskjell på uke 5 og uke 18-20. Det burde være tilstrekkelig med en kopi av ul-terminen satt på UL uke 18-19.

Om man tar senabort (til uke 22), vil man jo vite det etter denne UL, og neppe søke om foreldrepenger. å avvise en attest fra uke 18-20 blir for dumt.

Nå er nå reglene sånn, de har satt en frist for når man tidligst kan sende inn denne informasjonen og da må man jo klare å forholde seg til det.... Ser overhodet ikke problemet, dette står forklart i papirene fra nav så er bare å bruke øynene så ser man det...

Skrevet

Nå er nå reglene sånn, de har satt en frist for når man tidligst kan sende inn denne informasjonen og da må man jo klare å forholde seg til det.... Ser overhodet ikke problemet, dette står forklart i papirene fra nav så er bare å bruke øynene så ser man det...

Vi får anta det var legen som slet med å se/skjønne dette. Han mente vel at hans attest fra det som vel må være rundt svangerskapsuke 21 for moren, skulle være tilstrekkelig. NAV har brukt tid/penger på å avvise denne, og han har ment det var tullete. Noen er nok enige med han, selv om regler er regler :-).
Skrevet

hmmm.. der er under 4 måneder fra første bekreftelse, til termin. Og så må NAV ha en til?

jaja..... Ikke rart legen reagerer, altså.

Skrevet

Selvom regler er regler, så man da få synes at reglene er helt idiotiske og tidskrevende.

Skrevet

Jeg synes det var morsomt skrevet av legen, og skjønner godt at legene blir lei av å skrive attester til NAV hver gang de mister dem o.l. Men i denne saken synes jeg det rett og slett virker som de selv er veldig vanskelige. Hun har tydeligvis sendt inn søknaden alt for tidlig, og da er det klart NAV må ha en nyere bekreftelse i tilfelle noe f.eks har gått galt i svangerskapet. Kan være jeg har misforstått altså, men jeg forstod det slik, og de har jo faktisk regler de må følge. Hun kunne jo bare ha ventet til hun var 26 uker, så hadde det gått greit.

Skrevet

Sånn er det vel i de fleste sammenhenger der man forvalter lovverk. Tenk hvordan landet vårt skulle blitt hvis alle skulle lagd sine egne regler og satt sine egne frister. Tipper mange fler hadde blitt misfornøyde med saksbehandlingsgangen da...

Skrevet

Jeg vil anta at nav har denne regelen av en grunn. Kan hende er de lei av å motta en masse søknader alt for tidlig og ta vare på disse i månedsvis og så viser det seg at en del av disse faktisk ikke fullfører svangerskapet av en eller annen årsak.. De er ikke vanskelige bare for å være vanskelige.. Her har hun som har startet denne saken selv driti på leggen og legen burde være sur på henne som har bedt om denne attesten TRE ganger heller en nav som har informasjon om hvordan dette skal gjøres veldig tydelig beskrevet på nettsiden og på selve søknaden man printer ut.... Dette er en ikke-sak og det burde de vite... Nav har ikke gjort noe feil likevel får de feilen.. Som vanlig.. Gruer meg nesten til å bli nav ansatt - en ting er å ta skylden for gale ting man HAR gjort, men i tillegg forventes det også at man tar skylden for de gale tingene søkerne har gjort....

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor hun går til legen en gang. Er bare å ta en kopi av svangerskapsjournalen første kontroll etter uke 26. Gjorde det selv på samme NAVkontor i år, og de var ikke vanskelige i det hele tatt. Engangsstønaden er jo ment til å leve på de første 6 ukene etter fødsel, så det er jo ikke akkuratt noe som haster, de bruker ikke lang tid på å innvilge en søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...