Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Min favoritt er marinerte grillribbe. Som tilbehør liker jeg "grillposer" med løk, mais, tomat og masse smør og krydder. Annet godt er potetsalat, drue&purresalat og maiskolbe på grillen. Innbakt laks er heller ikke verst. Vil gjerne ha tips til hva annet godt vi kan lage :-)
holahopp Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 sommerkoteletter, ostepølse, flintstek, grillspyd. Champignon i folie med masse smør, salt og pepper. Marinert indrefilet/kylling Båtpoteter, hjemmelagde hamburger
☆☆☆ Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Grillspyd, sommerkoteletter, maiskolber, spare-ribs, flintstek
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Lager dere grillspyd selv? hva har dere på?
holahopp Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 jeg lager de selv ja har på enten svin/storfe/kylling og paprika, løk, champignon, kan ha masse rart på Kan marinere de og
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 -Marinert grillspyd med svin/kylling/biff og rør paprika,grønn paprika, cherrytomater og løk - Marinert grillefilet av svin (gilde sin er kjempegod) - Kyllingfilet - Marinert indrefilet av svin / storfe Som tilbehør liker jeg: -Gresk salat, hvitløksbrød og hjemmelaget tzatziki - Pastasalat og stekte poteter (med aromat,salt og pepper) -Hjemmelaget potetsalat - potetballer - bakt potet - hasselback poteter -pommes frites -hjemmelaget timiansaus - hjemmelaget rødvins/peppersaus NAM
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Fylt Paprika Perlehønelår i minigresskar er snadder Biff (tilbehør: Bernaisesmør og bakte poteter) Marinert grillribbe med hjemmelaget potetsalat og grønnsalat Grillspyd med kylling/kalkun og grønnsaker Desert på grillen: Hele bananer med sjokolade og nøtter
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Har du oppskrift på timiansausen? Elsker å lage nye hjemmelagede sauser :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Fylt Paprika Perlehønelår i minigresskar er snadder Biff (tilbehør: Bernaisesmør og bakte poteter) Marinert grillribbe med hjemmelaget potetsalat og grønnsalat Grillspyd med kylling/kalkun og grønnsaker Desert på grillen: Hele bananer med sjokolade og nøtter oi den banan desserten hørtes godt ut. Hvor mye griller du den? Sikkert godt med is også?
kaklemor Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Ostepølse m bacon, Kobrabiff, svinefileet. mmmhmm
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 oi den banan desserten hørtes godt ut. Hvor mye griller du den? Sikkert godt med is også? Lager snitt i bananen (med skall på) Stikker inn nøtter og sjokolade, legger den på rist rett over kullet, og lar den grille 10-15 minutter, passer på å snu de hvert minutt, så de blir møre helt gjennom Veldig god til is, uansett hvilke is
Iselilja Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Jeg liker best sjømat på grillen. Blåskjell, laks og hummer er favoritter. Nam!
Love my kidz Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Grillburger og kyllingfilet, kyllingfileten kan gjerne marineres i provencemarinade Liker best pomfri til dette og bernaisesaus. Og salalt seff
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Ostepølse m bacon, Kobrabiff, svinefileet. mmmhmm Nysgjerrig; hva er kobrabiff?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #15 Skrevet 21. mai 2012 Har du oppskrift på timiansausen? Elsker å lage nye hjemmelagede sauser :-) Det har jeg vet du Den er helt nydelig,og kjempeenkel å lage! * 2 dl vann *1/2 kylling buljongterning * 1 matfløte * kremost krydder (fra tine) * masse frisk timian (evt tørket) Kok opp vannet og tilsett den halve kylling buljongterningen. Ha deretter i hele kremosten og nesten hele (evt hele) kartongen ,- gi det et oppkok. La det småkoke i 5-10 min, tilsetter deretter urttene og la den stå på svak varme til servering. Passer perfekt til mye, men spesielt til kylling og stekte poteter med grønnsaker
kaklemor Skrevet 21. mai 2012 #17 Skrevet 21. mai 2012 Ostepølse m bacon, Kobrabiff, svinefileet. mmmhmm Nysgjerrig; hva er kobrabiff? Det er to kjøttstykker (er lange) i en pakke, marinert i hvitløk og annet snadder! Etter jeg spiste det første gang så blir ikke grilling det samme uten! Kjøttet er helt utrolig godt og marinaden er i hele kjøttet, saftig og digg Anbefales!! Får kjøpt på eurocash i sverige
Gjest Mentha & Junior Skrevet 21. mai 2012 #18 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Fylte kyllingfileter eller fylt biff surret med bacon, marinert kjøtt av forskjellig slag, hjemmelaget hamburger, og grillspyd. Hvitløksmarinerte scampi i folieform, mmmmmm... Lakseskiver marinert i olje og hvitløk, servert med tzatziki og bakt potet.. Tilbehør blir gjerne hjemmelaget potetsalat, foliestekte poteter med _masse_ hvitløk, gjerne sammen med sjampinjonger, stangselleri, løk o.l. Frisk salat med oljedressing, eller ruccola- og mangosalat med pinjekjerner og balsamicoeddik. Og så må gjerne hvitløksloffen være med Oooh.. *sulten* Endret 21. mai 2012 av Mentha & Junior
Musemora Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Hjemmelaget burger fylt m chili, ost, hvitløk, rødløk. Nam nam
Appelsinpiken Skrevet 21. mai 2012 #20 Skrevet 21. mai 2012 Lager dere grillspyd selv? hva har dere på? Kylling (eller kjøtt), cherrytomater, paprika, sopp, squash, løk
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #21 Skrevet 21. mai 2012 Har du oppskrift på timiansausen? Elsker å lage nye hjemmelagede sauser :-) Det har jeg vet du Den er helt nydelig,og kjempeenkel å lage! * 2 dl vann *1/2 kylling buljongterning * 1 matfløte * kremost krydder (fra tine) * masse frisk timian (evt tørket) Kok opp vannet og tilsett den halve kylling buljongterningen. Ha deretter i hele kremosten og nesten hele (evt hele) kartongen ,- gi det et oppkok. La det småkoke i 5-10 min, tilsetter deretter urttene og la den stå på svak varme til servering. Passer perfekt til mye, men spesielt til kylling og stekte poteter med grønnsaker Har du oppskrift på timiansausen? Elsker å lage nye hjemmelagede sauser :-) Det har jeg vet du Den er helt nydelig,og kjempeenkel å lage! * 2 dl vann *1/2 kylling buljongterning * 1 matfløte * kremost krydder (fra tine) * masse frisk timian (evt tørket) Kok opp vannet og tilsett den halve kylling buljongterningen. Ha deretter i hele kremosten og nesten hele (evt hele) kartongen ,- gi det et oppkok. La det småkoke i 5-10 min, tilsetter deretter urttene og la den stå på svak varme til servering. Passer perfekt til mye, men spesielt til kylling og stekte poteter med grønnsaker Tusen takk, den skal prøves :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå