Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Har nå i flere år hatt problemer med underlivet, sår og rifter, har tatt flere gu undersøkelser hos fast legen og får påvist at jeg har sopp, tar behandling men det kommer tilbake. Det gjør driit vondt når jeg og sambo skal ha seg eller om jeg skal putte i en tampong. De riftene kommer stadig tilbake. Pga av dette så har vi jo ikke hatt seg på gud vet hvor lenge, og det sliter veldig på sel tilitten min. Kvier meg til å gå til gynekolog for jeg vet at det kommer til å gjøre så vondt, noen som har noe kjerringrd til meg som jeg kan prøve først?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 For det første: gå til en spesialist! Gå til en som kun er gynekolog, og forklar i forkant at du er redd det skal gjøre vondt. Fastleger som driver med litt av alt blir stort sett middels gode til alt, mens de som kun er gynekologer er veldig gode på kun det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 For sopp så hjelper vide bomullstruser/hipstere, og luftige hipstere. Ikke bruk stringtruse eller noe syntetisk på en god stund (nå er jeg usikker på om stoffet på sånne treningshipstere er syntetisk, men det har funket for meg). Har du mensen, så bruk bind inntil soppen gir seg. Men man skal helst ikke bruke bind, for det blir tett og er ikke bra for å hindre soppvekst. Vær nøye med hvilken intimsåpe du bruker. Fortell om problemet ditt på apoteket, så viser de deg hvilken du bør bruke som ikke inneholder noe som fremkaller sopp. Ikke vask deg mer enn annenhver dag med intimsåpe, men skyll med vann de dagene du ikke bruker såpe. Vet det er 'ekkelt', men såpen vasker bort de gode bakteriene som beskytter mot soppvekst, og du er tydeligvis en person som ikke tåler at de bakteriene vaskes bort hele tiden... Vi er alle forskjellige, og noen er mye mer ømtålelige på det... Begynn å ta tranebærtilskudd, det anbefaler de på apoteket. Antat du bruker Fungal-medisinen eller hva det nå heter. Om det ikke hjelper, så spør om større dose av legen. At du får rifter veldig lett er noe jeg ikke kjenner noe til, men er rimelig sikker på at jeg ville gått til gynekolog samme hvor vondt det måtte gjøre, for dette er ekspertområdet til gynekologen. Det kan jo godt hende noe er galt der nede på deg, og jeg vet det meste kan fikses. Kjempeviktig for selvfølelsen at alt fungerer som det skal der nede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå