Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Har meldt meg arb.ledig og sendt inn meldekort for første gang i mitt liv. Har levd på lånte penger ei stund, i håp om å slippe dette. Men nå er jeg blakk. Veldig..derfor ble jeg litt redd da jeg logget inn og så at det står ingen beregning under "status" på meldekortet og bare en - under brutto utbetaling. Hva betyr dette? Får jeg ingen penger?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Har meldt meg arb.ledig og sendt inn meldekort for første gang i mitt liv. Har levd på lånte penger ei stund, i håp om å slippe dette. Men nå er jeg blakk. Veldig..derfor ble jeg litt redd da jeg logget inn og så at det står ingen beregning under "status" på meldekortet og bare en - under brutto utbetaling. Hva betyr dette? Får jeg ingen penger? Det er 8 ukers karantene dersom du ikke har blitt sagt opp (da er det bare 3 dagers karantene). Så du får nok, dessverre, ingen penger enda
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Nei, har blitt sagt opp og sendt inn bekreftelse på dette. Trodde bare at jeg skulle finne meg jobb på egenhånd uten øk hjelp. Vært arb.ledig siden februar.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Nei, har blitt sagt opp og sendt inn bekreftelse på dette. Trodde bare at jeg skulle finne meg jobb på egenhånd uten øk hjelp. Vært arb.ledig siden februar. Du skulle meldt deg arbeidsledig og fremsatt krav i februar for NAV regner 4 uker som rimelig tid på å fremsette krav om dagpenger når man mister jobben så du vil nok få 8 ukers karantene siden du har brukt så lang tid på dette. "Dagpenger kan tidligst utbetales fra og med den dagen du setter fram krav (datoen du registrerte deg som arbeidssøker, blir som hovedregel regnet som dato for krav). Dette forutsetter at du søker om dagpenger innen rimelig tid etter at du har registrert deg som arbeidsledig. Som et utgangspunkt regnes fire uker som rimelig tid. Hvis det har gått mer enn fire uker vil du først kunne få dagpenger fra den datoen NAV har mottatt søknaden din, med mindre forsinkelsen skyldes forhold du ikke selv rår over eller kan klandres for." http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Nav vet jo ikke akkurat at du har vært arbeidsledig før du registrerer deg som arbeidssøker.. SÅ det kan ta 4-8 uker før du evnt fÅr penger nÅ.. Du skulle nok meldt deg som arbeidsledig med en gang..
NoraLill82 Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Du må også sende inn krav om dagpenger, et skjema du sender inn sammen med forside og eventuelle vedlegg. Dette skrives ut fra NAV.no. Du har sikkert gjort det allerede, men vet flere som ikke har fått med seg det og venta og venta på penger.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Har heldigvis sendt inn både skjema om krav til dagpenger, kopi av oppsigelse, eget skjema som bekrefter oppsigelsen av arbeidsgiver og meldt meg arbeidsledig. trodde jeg slapp karantene når de ser at jeg har vært uten arbeid ei stund. Uff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå