Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Er det dyrt å bo der nede? Så for noen mnd siden at fly for 5stk neste år koster ca 30 000kr på finn.no Fant hotell på agoda.com til 800kr natten. Hvordan gjør dere det billigst mulig?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Det kommer helt an på hvor i USA dere skal. USA er like stort som Europa, og prisnivået er like forskjellig fra stat til stat som fra land til land i Europa...
englespire Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 vi bestilte hotell på hotwire.com og bestilte god tid ( ca 4 uker) i forveien. da fikk vi hotell i 6 dager midt i NY til ca 3000,- kr mat er ikke så veldig dyrt, betraktelig billigere enn i Norge, men det kommer selvfølgelig an på hvor man spiser. Vi kjøpte mye sandwicher olign fra små lunsjkafeer som vi spiste mens vi gikk, og da kunne vi få lunsj med drikke til to pers for 10-15$
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Leter man, så finner man billige løsninger! Vi var 2 stk 14 dager i Los Angeles, betalte vel 15000 for fly og hotell. Hotellet var ett helt fint Ramada Hotell. Ellers har jeg bare bodd hos venner rundt om i USA, men har vært heldige å finne billige flybilletter, men det er såklart ikke i høysesongen da. Koster nok en del om man må dra feks i juli.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Det avhenger totalt av hvor i USA du skal og hvor lenge du skal være der - ikke minst standarden du forventer. Har dere tenkt å reise rundt, eller skal dere være på samme sted hele tiden? Det lønner seg jo gjerne å finne et hotell som ligger i nærheten av ting også, hvis man er i en by som f.eks. Miami (hvor man ikke nødvendigvis er avhengig av bil hele tiden). Eller å velge å bo et sted som betyr at man ikke må kjøre langt for å komme steder og bli stående i rush-trafikken i timesvis hver dag. Mat og drikke er ganske rimelig i USA. Det er omtrent dyrere (eller, det ER dyrere) å lage mat hjemme enn å spise ute. Du kan også få hotell til helt OK priser, men personlig hadde jeg heller lagt litt ekstra penger i hotell + beliggenhet, men det er meg. Leiebil pleier ikke å være så dyrt, men det lønner seg å sjekke litt rundt, for prisene kan variere noe voldsomt. I snittpris kan du beregne å bruke omtrent 3500-4000 kroner for å leie en bil i rundt 14 dager. Det inkluderer alt av forsikringer. Ellers pleier det å koste rundt 20 dollar per. dag å stå parkert på de fleste hotell, med unntak. Hvor har dere tenkt dere da?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Det er til Straudsbourg vi har tenkt oss. Allentown Pensylvania flyplass. 1uke. 2 voksne og 3 barn. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 OK, av ren nysgjerrighet: er det en grunn til at dere vil akkurat dit? Har dere familie der? Jeg har ikke vært akkurat der, men jeg kan gi deg gode tips til hvor du skal lete etter leiebil og annet litt senere i dag. Må ut av døren nå, men jeg svarer deg i kveld!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Der ligger et treningssenter som min sønn kan være med på. http://www.internati...s.com/index.php Han trener turn aktivt. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Hei, nå er jeg her, vet du! Kan som sagt ikke gi noen tips om stedet dere skal til, men jeg har bodd og feriert mye omkring i USA, så noen tips har jeg i hvert fall. Har dere virkelig tenkt å reise så langt og bare være der en uke? Kanskje det hadde vært mulig om dere hadde valgt å være en uke i den byen hvor sønnen din skal på treningsleir, og så tatt en uke i en by som ligger i såpass nærhet at det ikke bør være problematisk å kjøre (evt. ta fly, hvis dere heller vil det). Det er jo mange fine byer på østkysten: Boston,Washington DC, New York City +++. Jeg vil på det ytterste anbefale å beregne to uker på en slik ferie, så kan dere oppleve litt ekstra + få tid til å venne dere til tidsforskjellen, slappe av og alt det der før dere skal dra hjem. Som nevnt vet jeg ingenting om Stroudsburg, men jeg kan i hvert fall gi en god del tips om USA generelt. Hvis du også gir med datoene dere har tenkt å reise kan jeg se om jeg kan finne billigere billetter også, men det er jo litt avhengig av hvor gamle barna dine er. Dere kan bo og spise billig og bra i USA. Hvis man virkelig vil spare på pengene er det fullt mulig å spise seg mett til frokost for 10 kroner per. person, så matbudsjettet kan jo nesten være så lavt man bare vil. Jeg vil uansett si at dere som en familie på fem vil klare dere fint på rundt 250-300 kroner per. person til måltider (per dag) - hvis dere spiser alt ute. En typisk hovedrett på en restaurant koster rundt 16 dollar, altså en hundrings. Prisene er jo litt høyere i byer som f.eks. NYC, men jeg ser ikke for meg at det skal gjelde for byen dere skal til. Bensin er også billig, varierer litt fra stat til stat, men du fyller full tank for rundt $50 (litt avhengig av bil) - så rundt 300 kroner. Når det gjelder leiebil har jeg erfaring med flere, men prisene varierer veldig. Jeg ville derfor ha sjekket dette nøye hvis jeg var deg. Alternativer du kan sjekke er: Hertz (da bestiller du gjennom det norske kontoret og betaler summen før du drar, det er egentlig ikke så dumt - alt inkludert - finner informasjon på nettsiden), Enterprise (her må du selv velge å adde eventuelle forsikringer når du henter bilen), Avis, Budget +++ (bare å google). Jeg har opplevd enorme prisforskjeller på over 8000 kroner, så du bør sjekke det godt. Hertz pleier å ha lave priser, har god erfaring med dem og Enterprise. Hotell: jeg aner ikke. Men sjekk alt på tripadvisor før du bestiller. Det er kanskje ikke så dumt om du finner et hotell som er i nærheten av turnsenteret? Og så må dere jo ha litt lommepenger til shopping, for det må man jo gjøre når man er i USA.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Det er i juni neste år vi evt skal reise. Men jeg tror det kommer til å koste oss like mye som en Thailands tur. Dit skal vi på vinteren 3uker og da har vi ikke råd til å blir med guttungen til USA. Mulig kunn 1 av oss voksne kan bli med (siden vi må være i nærheten om gutten må avbryte oppholdet ved skade, sykdom etc), men jeg må søke litt info før jeg begir meg utpå USA. Og da kjører jeg ikke no bil der nede alene ihvertfall Ja 1uke er lite, derfor å betale 30 000kr for alle 5 blir veldig mye for bare 1uke. + at leieren koster 5000kr for barnet + hotell for oss 4 andre. Tusen Takk for tips. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå