Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har barn fra før, og hadde derfor 20 dager alene. Nå er jeg gift på nytt og har et barn med mannen min. Har vi da 20 tilsammen, eller har jeg 20 og han 10?? Jeg skjønner ikke det her...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har barn fra før, og hadde derfor 20 dager alene. Nå er jeg gift på nytt og har et barn med mannen min. Har vi da 20 tilsammen, eller har jeg 20 og han 10?? Jeg skjønner ikke det her... Jeg mener mor og far har 12 hver... Er det ikke sånn?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har barn fra før, og hadde derfor 20 dager alene. Nå er jeg gift på nytt og har et barn med mannen min. Har vi da 20 tilsammen, eller har jeg 20 og han 10?? Jeg skjønner ikke det her... Jeg mener mor og far har 12 hver... Er det ikke sånn? 12?? er det ikke 10 hver da? Men jeg mener å ha lest at om man har hovedomsorgen for et barn alene har man krav på 20 dager for det barnet selvom man er gift på nytt...
TPK Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Det er hvertfall ikke 12. Jeg tror du har 20 og han har 10. Sjekk www.sph.no eller hør med personalansvarlig på jobben din.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Dersom man får felles barn mister man retten som enslig forsørger og også retten til alle stønadsdagene alene. Totalt antall stønadsdager fordeles da mellom den nye faren til barnet og barnets mor. Når du nå har felles barn med ny mann og dere totalt har ansvar for 2 barn har dere rett på 20 stønadsdager som fordeles med 10 til hver. Dere kan nå begge være hjemme uavhengig av hvem av barna som er syke. Du får ikke flere dager selv om du tidligere hadde 20. Hentet fra retningslinjene til § 9-6: "Dersom en mor eller far som er alene om omsorgen for barn inngår et nytt samboerforhold eller gifter seg og får felles barn med sin nye samboer/ektefelle, vil vedkommende ikke lenger anses for å være alene om omsorgen. I slike tilfeller kan stemor eller stefar ha rett til omsorgspenger uansett om det er fellesbarnet eller særkullsbarnet som er sykt. Dersom barnets mor eller far ikke har felles barn med ny samboer eller ektefelle, har vedkommende i utgangspunktet ikke rett til omsorgspenger."
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Jeg tror det er 12 dager, altså! Nei, det er garantert ikke 12 dager. Foreldre har enten 10 dager hver, eller 15 dager hver avhengig av hvor mange barn man har (10 for 1 og 2 barn, 15 for 3 eller flere barn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå