Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Bor i et hus bestående av tre etg, jeg bor i midten en liten familie i bunnen og husverten øverst. Nå har det seg slik at husverten er en som går med helen, og noen ganger føles det virkelig overdrevent. Vi hører ikke noe fra hun eller hennes familie ellers (hører dem ikke snakke, musikk eller tv feks.), men når hun går over gulvene..tidlig som sent og midt i natten, så virker det nesten som at hun stamper med vilje over hele gulvet! Her er det ikke bare taklamper og dører som dirrer, men veggene i seg selv rister og hyllene på veggene likedann. Har sagt til henne når hun har spurt om vi hører noe, da har jeg fortalt at vi plages litt med gåingen (vi hadde jo regnet med å høre noe siden det er et hus, men dette tar kaka), at det rister og dirrer og bråker skikkelig fra tidlig til sent - hun sier bare ' ja pytt sann, vi er noen trampere '. Har prøvd å spørre på en fin måte, gått litt rundt grøten, vært direkte. Men litt går det vel an og beherske seg? Vi går irriterte fra tidlig til sent, da har hun gjerne gått i rute om natta til toalettet også, vi vet jo at vi ikke kan klage sånn sett siden det er deres hus - men når trampingen begynner å bli godt overdrevent, da kjenner jeg at det knytter seg i hele meg. Nå venter vi sønnen vår om en mnd, greit nok at han ikke skal skjermes fra støy, men ser for meg at dette kan bli kjempe gøy. Får vel bite det i meg og satse på at han er en skriker? Eller kan jeg gå fram på en annen måte, kan jeg i det hele tatt gjøre noe?
salt_fisk Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Må nok bare bite det i deg, eller flytte. Her bor det også en som går med helen over oss, det dirrer skikkelig i lamper å dører, men på dørene festet vi noe klosser (som gjorde døren tyngre), og nå skal lampeskjermene byttes ut (de er i glass nå som selvsagt bråker mer). Trampingen i seg selv er ikke så plagsomt, men den dirringen og bråket som kommer med til alle døgnets tider ;-)
Musemorbr / Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Har hun sakt pytt sann, er det ikke verre enn at dere må leve med det eller flytte. Hun har vist hva hennes mening er, og hun har lov til å transe i eget hjem om hun vil. Slik er det å leie. Jeg har selv opplevd det samme, og da ristet det så lyspærene gikk. Ikke noe å gjøre med det.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Når man bor i hus, uansett om man leier eller eier, men andre så blir det litt lyd. Sånn er det bare og man må tåle at andre lever, går, snakker og puster selv om det kanskje kan føre til litt bråk. Jeg bor i et hus med noen over meg og ja, det høres godt når det går over gulvet. Ikke fordi at de tramper, men det er lytt her og når jeg sluttet å irritere meg over det så ble livet straks litt lettere. Man venner seg til lyder og det er enklere når man ikke irriterer seg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Jo jeg regnet jo med at vi kom til å høre noe fra de over, men når det hele startet etter at hun spurte meg første gangen: hører dere noe fra oss? og jeg varte nei, så kom det tramping på høyt nivå fra henne, de andre hører vi og men de går normalt (og med helen så er jo litt tramping der og), men hennes gå-måte er blitt skikkelig overdreven føles det som. Vi har kjøpt hus, men det er ikke ferdigstilt før neste sommer. Så får vel bite det i meg. Syns bare det virker som om hun gjør det for å provosere. og er da derfor redd for at om ungen her blir en skriker så vil hun trampe enda hardere når hun går.
salt_fisk Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Skal ikke prøve å feste noen tunge små klosser der det dirrer mest i tingene da? Nå vet jeg ikke hvor sambo kjøpte dette, men regner med at det finnes på steder som Chlas Olson og slike butikker?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Vil tro at dette med trampingen ikke er med vilje, så dum kan da ikke husværten være? Du må nok bare bite det i deg. Jeg er en "tramper" selv, om det er ikke lett for meg å endre gåmåte sånn uten videre. Har sikkert noen dager jeg tramper mer enn andre fordi jeg f.eks. er mer avslappet (er jeg anspent og obs på at jeg må gå stille så gjør jeg det, men det er fryktelig slitsomt). Slik som gå-måte, baby som skriker, bruk av vann/toalett osv er slikt som man ikke "kan" klage på, uansett hvor mye man plages av det, tenker jeg. Fordi det er slik å leve, og slik man må tåle når man har naboer tett på. Hadde de derimot spilt høy musikk, saget/borret/pusset opp til langt på natt osv, så kunne du derimot forventet at de tilpasset seg mer dere.
Musemorbr / Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Hvis du er helt sikker på at det er med vilje for å plage dere, tyder jo det på at det er noe galt med dama. Man terger ikke koko mennesker. Men hun gjør vel neppe det for å irritere dere? Jeg ville bare holdt ut til huset var klart, og prøvd å bare ikke bry meg, siden dere jo faktisk skal flytte derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå