Gå til innhold

Utro mann. Tilgi og prøve videre med terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaring med at forholdet kan repareres med terapi etter gjentatte løgner og utroskap? Jeg har vet ikke om jeg tør å stole på at det ikke vil skje igjen. Han angrer veldig men vil terapi hjelpe han til ikke å være utro? Og oss til å kunne fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen erfaring med at forholdet kan repareres med terapi etter gjentatte løgner og utroskap? Jeg har vet ikke om jeg tør å stole på at det ikke vil skje igjen. Han angrer veldig men vil terapi hjelpe han til ikke å være utro? Og oss til å kunne fortsette?

Terapi i seg selv vil ikke hjelpe ham til å ikke være utro, det er noe han selv må bestemme seg for. Terapi kan hjelpe dere å komme over kneiken, that's it. Selv hadde jeg aldri i verden tatt utro mann tilbake uansett hvor mye han angret, men vi alle er forskjellige, så jeg vet ikke hva som er best for dere.

Skrevet

For oss hjalp det bare helt til neste gang han fant ut han skulle være utro, så jeg må nok si at utifra min erfaring hjelper terapi ganske lite..

Pakk sakene dine og begynn på nytt! Det har jeg gjort og har det mye bedre nå alene enn jeg noen gang hadde sammen med han ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også alltid sagt at jeg ikke ville tatt tilbake og fortsatt et forhold med utro mann, men det var før det skjedde med oss... Usikker nå.. Tenker på barna. Skulle ønske jeg kunne se hva fremtiden bringer og om dette vil skje igjen eller ikke:/

Gjest Verpehøna
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å stole 100% på at det ikke gjentok seg, og for meg hadde nok forholdet vært over selv om det ville vært en utrolig trist avgjørelse. Mener at man må kunne stole helt og holdent på hverandre og det kunne jeg ikke gjort dersom mannen hadde vært utro. Men for andre kan det fungere med terapi og å "starte på nytt", men her må du nok lytte til magefølelsen. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har erfaring her. Vi var til rådgivning og har klart og legge det bak oss. Jeg syned rådgivning var en god investering. Brudd er aldri kjekt. Men skjer det igjen ville jeg tenkt meg grundig om. Ellers kan man aldri være 100% sikker på at partneren ikke er utro. Det handler også om å bestemme seg for om en vil stole på hverandre.

Skrevet

For oss hjalp det bare helt til neste gang han fant ut han skulle være utro, så jeg må nok si at utifra min erfaring hjelper terapi ganske lite..

Pakk sakene dine og begynn på nytt! Det har jeg gjort og har det mye bedre nå alene enn jeg noen gang hadde sammen med han ;)

Lykke til!

Uff ja, er det jeg er redd for:( At vi skal bruke mye penger og tid på terapi og jeg føler at ting går bra for så å finne ut at han har gjort det igjen... Samtidig er jeg åpen for at folk kan forandre seg. Hi

Gjest peacock
Skrevet

Det som betyr noe er vel om mannen virkelig angrer på det han har gjort eller ei? Om han ikke angrer er det nok ikke lenge til neste gang...

For barnas skyld tror jeg også jeg ville gitt terapi en sjanse, om aldri annet for å avslutte forholdet på en skikkelig måte og sikre et godt samarbeide senere.

Skrevet

Jeg har erfaring her. Vi var til rådgivning og har klart og legge det bak oss. Jeg syned rådgivning var en god investering. Brudd er aldri kjekt. Men skjer det igjen ville jeg tenkt meg grundig om. Ellers kan man aldri være 100% sikker på at partneren ikke er utro. Det handler også om å bestemme seg for om en vil stole på hverandre.

Takk for svar :) Det å skulle legge det bak meg er kanskje setninger problemet. Ser for meg at det blir verre å kunne stole på mannen min. Føler litt at ved å gå til terapi så kan jeg hvettfall si til meg selv og barna at jeg har prøvd det jeg kunne...

Skrevet

Hvis det hadde vært en gang der han hadde bommet kunne jeg vel sagt at det er verd å prøve. Men etter gjentatte ganger må jeg nok si nei, sorry.

Men som peacock skreiv, gjerne gå dit for å avslutte forholdet på en skikkelig måte, enig i den.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å ha sex med en som har dyppet den i en annen dame mens dere har vært i forhold. Jeg hadde grøsset av tanken og aldri klart å ha sex med ham igjen.

Skrevet

Så lenge man klarer å tilgi at partneren deler den intimiteten kun de som par skal ha sammen, og den andre parten faktisk klarer å legge seg ned med en annen en sin partner, så vil jeg si at det mangler en god del følelser der!

Men har hørt eksempler på de som får gnisten tilbake etter utroskap. Ganske så sikker på at det ikke hadde vært meg!

Gjest Mentha & Junior
Skrevet (endret)

Terapi kan uansett være bra for dere, om dere prøver på nytt eller ei. Det kan være godt å få snakket ut om følelser og ting du tenker på som gnager. Men jeg ville nok ikke klart å fortsette forholdet når det er snakk om flere overtramp.

Én gang og en angrende mann er en ting, og jeg kunne muligens vurdert å prøve og gå videre derfra, men når han gjentatte ganger har løyet og vært utro (iflg det du skriver) så hadde jeg ikke klart verken å ha tillit til mannen eller å tilgi han.

Endret av Mentha & Junior
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Sa han på eget initiativ at han har vært utro eller fant du det ut ved en tilfeldighet? Det er en relevant faktor mener jeg.

Jeg kunne prøvd videre om han hadde sagt ifra selv og viste tydelig snert, men det ville ikke holdt for jeg kjenner me selv såpass godt g vet jeg ville blitt bitter, sjalu og kontrollere de og kvalt forholdet vårt sakte men sikkert.

Men jeg liker ideen om å kunne tilgi helt g holdent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...