Gå til innhold

Kontroll hos legen, men min lege er jo der aldri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå prøver jeg for gang nr 2 å få meg en legetime. Sist uke ble jeg plassert hos en annen lege for min lege hadde visst ferie. Da fikk jeg kun en sykmelding på 8 dager, så skulle min lege være tilbake så jeg kunne få time der. Idag når jeg ringte for å få ny time så får jeg altså time hos en annen lege igjen, for min lege er syk en uke eller to. Hva kan jeg forvente og hva kan jeg "kreve"? Skal ikke en ta litt blodprøver, sende inn urinprøve o.l på kontroll? Jeg er straks 12 uker på vei...

Kjenner jeg blir litt frustrert, for jeg er så usikker på alt som har med graviditet og fødsel å gjøre... Og det hjelper ikke på at jeg har fått kvalmen fra h******* i tillegg :( Kvalmen startet først uke 9, og den er her enda med både oppkast, svimmelhet og hodepine... Kjenner meg bare litt frustrert. Ingen informasjon sist, og jeg vet igrunn ikke helt hva jeg kan forvente siden forje legen jeg var hos hadde så dårlig tid (skrev sykmeldingen mens jeg pratet, nærmest hadde sykmeldingen klar til jeg kom).

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol på at de på legekontoret vet hva de gjør. Det er helt vanlig å ta blodprøve rundt den tiden i svangerskapet. Så hvis de ikke tar, så be om å få tatt. Ta også med urinprøve. Jeg tok blodprøve rundt uke 10 mener jeg. Har du fått helsekort? Hvis det er vanskelig å gå til legen har du også tilgang på jordmor på helsestasjonen i kommunen der du bor :) Jeg gikk mest til jordmoren her og synes det var best :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...