Kari K. med to søte små Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har gitt saltvannspray flere ganger, og prøvd med nesesuger. Men neseborene er så små, så jeg kommer ikke til. Hun sliter fælt med søvnen og å suge på brystet. What to do?
Vilruge Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Har du prøvd å sprute morsmelk inn i neseborene? Det har funket her i hvert fall! Har både spruta direkte med puppen og med engangssprøyte. Er ikke langvarig, men det løser opp det som er i nesa. Sprut inn og "sett" henne opp. Lykke til :-) Ellers kan det også lette litt på trykket i hode hennes å heve hodeenden av senga, feks ved å legge noen bøker under.
Surrikatt Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har faktisk veldig dårlig erfaring med å bruke saltvann, til tross for at det anbefales av alle leger og helsesøstre. Virker som det bare blir liggende igjen i bihulene og gjør alt bare enda verre. Det som har hjulpet best er faktisk sesamolje, en nesespray du får kjøpt på apoteket En sprut eller to i hvert nesebor. Så bruker jeg fingeren og gnir forsiktig på utsiden av neseboret og prøver å "melke" ut snørra. Har også en nesesuger med slange til å suge med, den er effektiv. Kjøpt på babyshop. Sove med hodet høyt er også fint. Mini var innlagt på sykehus med rs-virus, og da heva de senga nesten 45 grader. Og amme, amme, amme så klart, eller ihvertfall få i mye væske hvis du gir flaske. Også høres det jo ofte verre ut enn det er, heldigvis. Lykke til, ikke morsomt når de små er syke.
lille sprelle Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Nesesuger - ikke gi det på første forsøk - får du vakum så kommer det. Bygg opp senga i hodeenden.
Cimorene Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Det å sprute melk i nesa fungerte kjempebra her når min lille var forkjølet. Gjorde det ofte, og gjerne rett før amming. Da løsnet mye av snørret og hun pustet det ut under amminga. Otribaby nesesuger funket også bra, men den var litt stor for nesa hennes. Jeg tok et papir og snurret/brettet det til en liten kjegle, så lirket jeg forsiktig ut det verste som lå helt ytterst i nesegangen. Men ikke dytt papiret inn i nesa altså, da bare dytter du busene bakover igjen. Endret 21. mai 2012 av Cimorene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå