Gå til innhold

Betale "bidrag" for kjæledyr ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere andre gjort det?

Jeg tar barna, han beholder bikkja - og så lurte han på om jeg hadde tenkt å være med og betale på hunden.. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha en samværsordning med Fido så skal du vel betale hundebidrag. Men i motsatt fall kan han ikke kreve noe ;o)

Skrevet

Hehe... Nei, den som vil ha kjæledyret ved brudd betaler kostnadene for dyrehold alene.

Det er ikke det samme som barnebidrag for felles barn:-)

Gjest 5 andre
Skrevet

Dyret følger som regel den ene,og blir dens ansvar.

Vet om noen som hadde delt omsorg for hunden etter samlivsbrudd. Den bodde fram til sin død, en uka av gangen hos hver av dem. Ingen betalt bidrag. De hadde nødvendig mat og utstyr på begge steder, og hvis hunden måtte til veterinær delte de på utgiftene.

Skrevet

...går ikke det opp i opp da?... hehe

Skrevet

Hahaha, hæ?? ;)

Hadde vi gått fra hverandre, hadde jeg tatt med meg dyra. Men det hadde da ikke ramla meg inn å kreve "bidrag" for dem! :D

Gjest Gullguttene
Skrevet

Dersom det hadde blitt samlivsbrudd mellom meg og samboer hadde jeg tatt med meg bikkja når jeg flytta, og det ville ikke falt meg inn og spørre om "hundebidrag". Tror de færreste praktiserer det. Den som tar med seg dyret får stå for utgiftene som følger med.

Men selvfølgelig, hvis det er uenigheter om hvem som ikke skal ha bikkja og du ikke vil omplassere, at dere veit det kommer mye dyrlegeutgifter eller at det skulle være noe annet som skulle koste mye penger så kanskje jeg hadde vurdert å betale noe til eksen. Ville fortsatt ikke krevd noe hvis jeg hadde tatt med meg dyret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...