Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg blir altfor lett stresset. Spesielt hvis barna er masete eller grinete. Da blir jeg oppfarende og får kort lunte, ikke nødvendigvis overfor barna, men "alle andre" som er i nærheten Jeg er inneforstått med at dette skyldes et låst tankesett hos meg, og at jeg må tilnærme meg situasjonene annerledes, men trenger hjelp til å analysere mitt eget mønster og forstå hvordan jeg ellers bør tenke. Noen som har klart å gjøre noe med dette problemet? Tips til bøker eller metoder jeg kan prøve?
It's all about me Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Jupp, blir lett stress og endte tilslutt med magesår. Har ikke noen gode råd, men jeg har blitt flinkere til å stresse ned ved å spørre meg selv: " Er dette virkelig så ille som jeg skal ha det til?" når jeg føler det er noe som stresser meg opp. For svaret er som regel nei.
MillaMed2 Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Jeg kjenner meg godt igjen. Blir veldig fort stresset og lurer på hva jeg kan gjøre for å ta livet litt mer med ro Har kun et barn og han er i verste trassalder- 3 år. Den verste tiden er som regel etter jobb,da jeg stresser hjem for å hente i barnehage, stresser videre hjemover med en (ofte) sur unge i baksetet som ikke har fått til å sove i barnehagen. Videre inn for å lage middag (som jeg ofte i seg selv ser på som stress fordi jeg misliker matlaging), hvorpå en trassig og grinete 3-åring står rundt meg og maser og hyler om hverandre. Gir han en gulrot/knekkebrød e.l for å roe ham mens jeg lager mat, og når maten ENDELIG er på bordet etter en halvtime- time så har jeg stressa så mye at jeg ikke lenger er sulten Magesår neste, her også? Huff! Skjønner veldig godt hvordan dere har/hadde det. Skulle veldig gjerne hatt hjelp til å stresse ned, jeg også, før det går galt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Jeg blir altfor lett stresset. Spesielt hvis barna er masete eller grinete. Da blir jeg oppfarende og får kort lunte, ikke nødvendigvis overfor barna, men "alle andre" som er i nærheten Jeg er inneforstått med at dette skyldes et låst tankesett hos meg, og at jeg må tilnærme meg situasjonene annerledes, men trenger hjelp til å analysere mitt eget mønster og forstå hvordan jeg ellers bør tenke. Noen som har klart å gjøre noe med dette problemet? Tips til bøker eller metoder jeg kan prøve? Slenger meg på Livet mitt ER generelt et stress. Alenemor til en på 3 år jeg og. Rekke barnehage, rekke skole, rekke treninga en time, rekke tilbake igjen, rekke å lage middag før klokka halv 6 på kvelden, rekke å legge barnet innet et visst klokkeslett sånn at jeg kan gjøre skolearbeid, rekke å dusje før senga siden det ikke er tid på morningen. Og når jeg alt har sovnet, sover jeg dypt og det resulterer ofte i at vi forsover oss..Stress. Jeg er sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå