Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg fant en flått på halsen til min lille hjerteknuser på 10 mnd i dag. Det var første dagen hun var ute og lekte i gresset, og når vi kom inn igjen satt det en dævel på halsen hennes!! Det er skummelt! Sjekk ungene deres!
Serepta Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Uff da, håper det går bra. Sjekker alltid ungene om kvelden, men det er ikke så lett å se overalt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Ja, det skjer av og til. Jeg pleier å smøre på litt antibakteriell salve når jeg har fjernet dem og har aldri opp levd den "røde ringen" etter på på ungene her. Har fire barn og bor på sørlandet, det blir noen flott i løpet av sommerhalvåret ja..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har aldri sett en flått før, så jeg fikk litt sjokk, kan man si.. Men det kom ikke noe merke, og den var bitteliten, så jeg tror vi fikk tatt alt.... HI
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Min eldste har fått flått flere ganger, aldri fått noen ring. Greit å huske at det nesten alltid er ufarlig, og enormt overdramatisert i media. Men selvsagt fint å sjekke dem etter at de har vært ute i gress o.l.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Huff kjip den der flåtten.. Mini fikk ifjor da var hun 5 mnd, ekkelt, men går som regel bra og ikke mye å gjøre med annet enn å fjerne alt. Jeg fjerner med babyolje og ikke pinsett slik at jeg vet jeg får med alt. Jeg får gjerne en 5-6 flått selv i løpet av sommeren, det har gått fint, bare å sjekke nøye hver eneste kveld =)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Min eldste har fått flått flere ganger, aldri fått noen ring. Greit å huske at det nesten alltid er ufarlig, og enormt overdramatisert i media. Men selvsagt fint å sjekke dem etter at de har vært ute i gress o.l. Det stemmer ikke. Her jeg bor har de funnet ut at halvparten av flåtten har borealis i seg. Bare for 10 år siden var det omtrent 10 %. Men dette kommer an på hvor dere bor i landet. Jeg kjenner mange som har blitt syke. Noen har fått alvorlige lammelser også. Men, hi.. Om flåtten var veldig liten, har den ikke fått "satt" seg, og da er den mest sannsynlig harmløs. Dere får være obs på den røde ringen i en mnd fremover.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Min eldste har fått flått flere ganger, aldri fått noen ring. Greit å huske at det nesten alltid er ufarlig, og enormt overdramatisert i media. Men selvsagt fint å sjekke dem etter at de har vært ute i gress o.l. Det stemmer ikke. Her jeg bor har de funnet ut at halvparten av flåtten har borealis i seg. Bare for 10 år siden var det omtrent 10 %. Men dette kommer an på hvor dere bor i landet. Jeg kjenner mange som har blitt syke. Noen har fått alvorlige lammelser også. Men, hi.. Om flåtten var veldig liten, har den ikke fått "satt" seg, og da er den mest sannsynlig harmløs. Dere får være obs på den røde ringen i en mnd fremover. Ringte legevakten for å finne ut av hvordan jeg skulle forholde meg.. Så vi skal sjekke etter ringen. Men i hvilket skummelt område er det du bor? Det er bare nyskjerrighet, altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå