Gå til innhold

Flytte baby fra foreldre-rom til eget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at gutten min begynte å såve rundt når han var 3 mndr, ventet vi i 2 uker med å flytte han til eget rom. Inne hos oss såv han i vugge, og nå i sprinkelseng. Etter vi flyttet han på eget rom har han våknet mye oftere på natta en noen gang. (har såvet på eget rom i 2 uker) noen som kjenner seg igjenn, og eventuelt har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn har ikke sovet hele natten så tidlig som deres barn, så de har sovet (i vugge) inne hos oss i ca 6 mnd før de har blitt flyttet på sitt eget rom. Men jeg innbiller meg at de sover bedre i vuggen enn i sprinkelsengen. Om du ikke allerede gjør det, prøv å legg noe rundt ham/henne som et slags "rede" så det er lunt på alle kanter. Å rulle en dyne eller et teppe til en pølse som du legger rundt hodet og ned langs sidene inntill barnet er en fin måte å gjøre det på.

Håper det løser seg.

Og gratulerer med tidlig nattsoving :-)

Skrevet

Har du prøvd evt . sammenrullet dyne/tepper ved kantene så han ligger lunt? Det gjorde vi her og vår har sovet så og si natta gjennom hver natt fra 3 1/2 mnd :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun sov hele natta fra hun var omlag 2 måneder, men jeg flyttet henne ikke på eget rom før hun var 8 måneder.

Kan være at han værer at dere ikke er på rommet og at søvnen, ubevisst, blir dårligere av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...