Gå til innhold

Pencilinkur på pencilinkur...åhhhh..blir gal....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk påvist urinveisinfeksjon på mandag og fikk en 4 dagers antibiotika kur men den hjalp jo ikke ..så fikk enda en men ser ikke ut som det virker heller..går jo opp og ned dette svir og plutselig er det fint åsså er det pån igjen..noen som har vært borti dette da? gått på den siste kuren fra torsdag altså 4 dager og skal i 6 dager til. men det burde jo hjelpe på andre eller 3 dagen vel??

aldrig hatt det problemet før at antibiotika ikke har hjulpet...:( er så vondt jo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har fått feil antibiotika, kan være de ør sende en prøve til dyrkning.

Du må ta kontakt med legen igjen.

Ps Tranebær kan hjelpe, de kan du ta samtidig med antibiotika.

Skrevet

De har sendt til dyrkning og den var positiv det var det eneste de sa..og det var de som skrev ut den kuren så skulle tru det hjalp hehe.

hi

Skrevet

Kjøp Tranebær og hiv innpå, i tillegg må du drikke så mye som du bare klarer.

Men merker du ikke bedring til i morra, må du ringe legen igjen.

Skrevet

Når de sender til dyrking (og ikke bare tar en hurtigtest på legekontoret) får de vite eksakt hvilken bakterie som skaper problemer og du vil få den antibiotikaen som virker best på akkurat den bakterien. Du må jo absolutt ringe lege igjen i morgen, om det ikke gir seg kan infeksjonen krype opp til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse som er skikkelig vondt.

De hjelper å drikke mye, doble inntaket ditt av vann så du får skylt godt gjennom systemet. Ta gjerne tranebærkapser, det gjør urinen sur og det mistrives bakteriene med så det kan hjelpe antibiotikaen litt.

Jeg pleier å drikke et glass vann hver gang jeg har tisset, og mye vann innimellom også. Da kommer det aldri fire konsentrerte vonde dråper når du tisser, men mye hver gang så du får skylt godt.

God bedring.

Skrevet

Ikke sopp i tilegg ? Kan gi jo gi litt smerter det også?

Drikker du godt med appelsinjuce ?

Skrevet

Det er ikke alltid de firedagers "hestekurene" virker, en gang jeg måtte jeg ta en 10-dagers kur for å bli kvitt det.

Skrevet

Enig med de som nevner dyrking! For å unngå resistens skal egentlig sånne prøver alltid sendes til dyrking for å sjekke hvilken bakterietype det er snakk om og dermed hvilken antibiotikatype man skal velge. Er du sikker på at det ble sendt til dyrking og ikke bare ble tatt en test der på kontoret?

Av tranebær-tilskudd mener jeg det er Cran-Max som nå er mest konsentrert, så jeg ville kjøpt dette. I tillegg bør du absolutt begynne på en kur med gode tarmbakterier!! Udo's Choice har en type beregnet etter antibiotikakur.

Skrevet

Ja det ble sendt til dyrkning fordi jeg fikk beskjed ringe dagen etter og det gjorde jeg .

Svir ikke når jeg tisser men sånn konstant press på en måte inni der hehe litt vanskelig å forklare men det svir/presser under hvis dere skjønner. ja skal ringe dem i mårra og høre. dumt å gå på en kur som ikke funker :(

takk for råd dere alle.

hilsen hi :):)

Skrevet

Da spør du i morgen når du ringer legekontoret hvilken bakterie du har og hvilke typer antibiotika som virker for akkurat denne. Vet nemlig at det er noen legekontor som dyrker bare over natta på legekontoret, og da vet de kun at det er bakterier og ikke hvilken type bakterie det er snakk om. Når prøven sendes til større laboratorium kan de sjekke hvilken type det er og hvilken type antibiotika som er den beste for deg. Spør en gang til for sikkerhets skyld :)

Og husk for all del å ta en kur med gode tarmbakterier!!! :)

Skrevet

Spør om å få hiprex i tillegg. Det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...