Gå til innhold

alkohol i graviditeten


englespire

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 14 uker på vei, og stusser veldig over at det er helt "uglesett" å savne alkohol når man er gravid..

Jeg har ikke rørt alkohol siden jeg fant ut av jeg var gravid, og kommer naturligvis ikke til å gjøre det heller, men kjenner at jeg savner det nok i noen settinger...

I dag med nydelig vær, årets første grilling på verandaen, og så varmt at jeg satt ute i bikini - toppen - da savnet jeg et glass kald hvitvin/kald cider el.lign..

satt der med farris med isbiter, og det er jo absolutt godt det også, men jeg kjente savnet litt da...

Er det bare jeg somføler at det liksom ikke er "lov" å si at man savner slike "fy - ting"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår det veldig godt jeg.. Spesielt i settinger der andre koser seg med en øl eller et glass vin. Det går greit, men det er da lov å savne.. :)

 

Det er sikkert bare deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må det vel være helt greit å si, vel? I første trimester brakk jeg meg av lukta av alkohol, nå kan jeg se en kald øl og tenke a det hadde vært godt. Hva med en dugfrisk alkoholfri cider eller øl til grillmaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det tydeligvis er jeg som føler litt på dette :)

ja har kjøpt inn litt alkoholfri cider som jeg skal kose meg med, og har fått tips om en god alkoholfri hvitvin, så det skal nok bli litt terrassekos på meg i løpet av sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ alkoholfri hvitvin?? Det har jeg ikke tenkt pÅ eksisterer engang!! Oh my god, you made my day!!Ej savna ett glass kald hvitvin :( Har fÅtt veldig lyst pÅ øl som jeg eller ikke drikker. Sprit har ikke fristet :) Og tror ikke det finnes i alkoholfri varinant... :S hhehe

 

Tusentakk for tips, da skal jeg kose meg i solen i sommer med ett stettglass med hvitvin og jordbær :) Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det tydeligvis er jeg som føler litt på dette :)

ja har kjøpt inn litt alkoholfri cider som jeg skal kose meg med, og har fått tips om en god alkoholfri hvitvin, så det skal nok bli litt terrassekos på meg i løpet av sommeren :)

Hva heter vinen? Jeg savner veldig å drikke vin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner også alkohol, men før jeg visste jeg var gravid drakk jeg bittelitt, men klarte ikke å drikke mer fordi det rett og slett ikke smakte godt. Gjaldt rødvin og hvitvin. Er nok noe i underbevisstheten.

 

Men det finnes mange forskjellige alkoholfrie viner. har smakt noen av de, og det er veldig varierende om det er godt eller ikke.

 

Kan anbefale appelsinjuice blandet med farris eller sprite. Det er supergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og akkurat ferdig med eksamen. Det er utrolig fint vær i Bergen for tiden, og de andre jeg studerer med skal i parken for å drikke øl- Ja da savner jeg også å kunne være med!

 

Alkoholfri øl er ikke helt det samme, selv om munkholm er godt!

Det er vell helt naturlig å savne å ta seg ett glass vin eller en øl.

Jeg for min del gleder meg til å drikke rødvin når jeg er ferdig med dette svangerskapet! Og som flere andre sier så er det gode alkoholfrie alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natureo Free Muscat 2009

her er link til en test som ble gjort på alkoholfri vin hvor denne kom godt ut.

http://www.dn.no/vin...icle1984986.ece

 

denne testet jeg i går, og den var faktisk overraskende god.

den smakte omtrent som riesling - vin, og var helt perfekt som terrassevin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natureo Free Muscat 2009

her er link til en test som ble gjort på alkoholfri vin hvor denne kom godt ut.

http://www.dn.no/vin...icle1984986.ece

 

denne testet jeg i går, og den var faktisk overraskende god.

den smakte omtrent som riesling - vin, og var helt perfekt som terrassevin.

 

ååå, da må jeg prøve denne! Skal til ei venninne på fredag kveld, vi skal kose oss i kveldssola på balkongen hennes :) Da passer det godt med noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...