Gå til innhold

Hjelp! Jeg trenger en hobby! Noen som vil dele sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noe å ha for meg selv. Uten mann og barn.

Noe jeg kan bruke kvelder på og kanskje enkelte fridager.

Jeg føler jeg holder på å miste meg selv. Alt jeg gjør og tenker er familie og unger.

Det gjør meg ingenting, men jeg har skjønt at jeg trenger tid for meg selv også.

Jeg er ikke flink med hendene - altså håndarbeid, tegning ol.

Er det noen som vil dele sin hobby med meg slik at jeg kan få ideer??

Pliiiiis!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneS
Skrevet

Mine hobbyer er trening (Zumba) og hunder :) Elsker alenetiden min :)

Skrevet (endret)

Jeg synger i kor. Det er en super måte å koble helt ut på, for du kan ikke tenke på hva du skal ha til middag eller om ungene har sovnet når du synger. Dessuten er det krevende, lærerikt, sosialt og moro :)

Endret av "Himmel og hav"
Skrevet

Jeg går turer i skogen, lar tankene fly mens jeg hører fuglene kvittrer, balsam for kropp og sjel ;)

Men hovedgobbyen min er bøkene, jeg leser i snitt to bøker i uken tenker jeg. Føler jeg for å koble av har jeg hodet i en bok, jeg leser så fort jeg har et ledig minutt, og leser isteden for å se tv om kvelden.

Skrevet

Jeg syr på maskin til meg selv og barna. Og strikker. Har venninner med samme interesser og kan sy og strikke sammen, nesten som symøte:) Hvis du vil ut av huset finnes det massevis av fine sykurs. Dessuten er det gøy å kikke på stoff sammen på sysenter eller på Grønland i Oslo:)

Skrevet

Samler på pastaskruer. Har mer enn 11 forskjellige.

Skrevet

Anbefaler deg å finne noe du synes er gøy og som du kan ha glede av. Det være seg musikk/sang, trening osv. Noe som har et voksenfellesskap. (en forening/klubb av noe slag).

Hva du liker det vet jo ikke vi.

(et par forslag: Fotoklubb, all slags idrett, kor)

Skrevet

møbeltapetsering, og strikking.

møbeltapetsering er enormt moro å jobbe med, og trenger ikke være vanskelig, trekke om puter, spisestuestoler....begynne i det små, trenger ikke mye utstyr heller...

ligger noen snutter inne på youtube.

Skrevet

Jeg kan ikke strikke, sy eller tegne, men jeg kan likevel scrappe :-)

Skrevet

Her går det i baking, og å lage pynt av marshmallowfondant og sukkerpasta :) Liker å eksperimentere med farger, perler, mønster og former, kan holde på i timesvis med å lage spiselig pynt. Selve kakebakingen er jo gjort på null komma niks, det er å pynte etterpå som er gøy :) Scrapbooking er også artig, det er kanskje ingen bombe at min scrapbook er fylt med....bakebilder *flau* Men seriøst, det er deilig å koble av med hobbyen min, og jeg får fred fra både mann og barn. Jeg setter utrolig pris på alenetiden min, det gir meg overskudd til å være en bedre kjæreste og mor :)

Skrevet

Spiller bridge både på nettet og "live". Et spennende kortspill som gir deg både hjernetrim og man møter mange nye hyggelige folk.

Passer godt for folk som liker å spille kort og har konkurranseinstinkt.

Skrevet

Heisann:)

Nesten som jeg skulle skrevet dette innlegget selv.. prøver også å finne meg en hobby, bortsett fra jakt. Jeg er heller ikke flink til å tegne, men jeg tror jeg kommer til å like strikking og hekling fordi. Jeg ser for meg det er et makkverk å lære det, men tenk på alt det fine man kan lage til seg selv som ingen andre har...:)

Baking gjør jeg kun av og til, det skal jo spises også..

Scrapping har jeg ikke kreativitet til, og dessuten er den hobbyen for dyr for min økonomi..

Jeg har prøvd å brodere, men herregud så fort lei jeg ble:( Arbeidet ligger fremdeles halvferdig og kommer aldri til å bli fullført...

Kunne ønske jeg kunne jakte hele året, det er ikke noe som kan måle seg med å ta hagla på skuldra og vandre ut i villmarka alene.. Det er spenning det!!

Skrevet

Ifølge øysteins blyant ser det ikke vanskelig ut å tegne:) Krusedull i vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...