Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Har et Nokon D3000, men er misfornøyd med bildene. Vil ha ett bra kamera, hvor jeg får gode bilder og kan filme. Siden jeg er veldig interessert i å ta bilder, gjør det ikke noe om kameraet koster en del, men ikke mer enn 10.000. Er det noen som har et kamera å anbefale?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 fikk anbefalinger hos elitefoto forrige uke om å kjøpe ett hybridkamera. De tok visst kjempebra bilder og lett å ta med seg. Det beste av to verdener, med kompakt og speilrefleks i ett.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 fikk anbefalinger hos elitefoto forrige uke om å kjøpe ett hybridkamera. De tok visst kjempebra bilder og lett å ta med seg. Det beste av to verdener, med kompakt og speilrefleks i ett. Jeg har et hybridkamera, men er ikke så fornøyd med det heller. Er vel ute etter et som tar klåre bilder av barna når de springer og hopper rundt omkring. Synes at speilrefleksen jeg har nå tar bedre bilder enn hybridkameraet, men samtidig er jeg ikke fornøyd med det jeg har.
Dandelion-we Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Canon eos 600d er et veldig godt kamera rundt 5000 kroner.
Reddiken Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 På hvilken måte er bildene dårlige? Kanskje det er objektivet som ikke er helt prima ? Hjelper sjelden å bruke tusenvis av kroner på dyrt kamerahus hvis objektivet er "rævva". Har selv canon, men Nikon er jo like bra, så ingen vits i å bytte merke hvis du har blitt vant til funksjonene på det du har.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 På hvilken måte er bildene dårlige? Kanskje det er objektivet som ikke er helt prima ? Hjelper sjelden å bruke tusenvis av kroner på dyrt kamerahus hvis objektivet er "rævva". Har selv canon, men Nikon er jo like bra, så ingen vits i å bytte merke hvis du har blitt vant til funksjonene på det du har. Bildene blir veldig kornete og det er ofte kameraet ikke tar bilder med en gang jeg trykker. Har prøvd 3 forskjellige objektiver, men er nok selve kamera-huset som ikke er så samarbeidsvillig. HI
salt_fisk Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Har hatt canon 400d, og 60d - men jeg må si at jeg er helt forelsket i mitt Olympus PEN som topper mine lister over kameraer :-)
Reddiken Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 På hvilken måte er bildene dårlige? Kanskje det er objektivet som ikke er helt prima ? Hjelper sjelden å bruke tusenvis av kroner på dyrt kamerahus hvis objektivet er "rævva". Har selv canon, men Nikon er jo like bra, så ingen vits i å bytte merke hvis du har blitt vant til funksjonene på det du har. Bildene blir veldig kornete og det er ofte kameraet ikke tar bilder med en gang jeg trykker. Har prøvd 3 forskjellige objektiver, men er nok selve kamera-huset som ikke er så samarbeidsvillig. HI Kan høres ut som kameraet har problemer med å fokusere. Da er ihvertfall mitt kamera umulig å knipse med. Ihvertfall hvis det er litt mørkt. Hvis du bor i nærheten av en fotobutikk ville jeg ha stukket innom og fått de til å sett på det. Med all teknologien som er stappet inni disse speilreflekskameraene nå til dags, så er det ikke godt å si hva det kan være helt eksakt. :-)
Gjest Miryks Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 ....nytter ikke kjøpe dyre tegneblyanter og fancy tegneark om en ikke kan tegne i utgangspunktet. Sørg for å ha godt med lys. Prøv å skru ned på ISO'en, evt sett den på automatisk. Lek med kameraet, prøv forskjellige innstillinger. Les bruksanvisningen, finn tips på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå