Gå til innhold

Hullet i øret til 6 åringen......vaskes??

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 åringen min tok hull i ørene i februar.

Nå for en 3 ukers tid siden tok vi ut de øredobbene, og satte inn sølv øredober.

Til å begynne med vasket vi med pyrisept hver kved, men nå har vi ikke gjort det mer enn nå og da.

Men nå ser jeg det var bitte vbitte litt blpd bak på ene bakdelen, og litt puss.

Er det beste å bare la det være i fred eler bør jeg ta ut øredobben og vaske og styr...??

Hun mistet den ene på skolen for noen uker siden, og da gikk det hele skoledagen før jeg fikk satt i ny, og da var det alerede "grodd" igjen, jeg sleit for å få stukket øredobben ut igjennom hulet..........

Er redd for å ta de ut, og styre for mye...men det har vesket bitte bittte litt..........

Hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske øret(hullet)og dobben hver kveld

Skrevet

Hadde tatt ut sølvdobbene og satt inn noe i titan eller plast. Renset med pyrisept hver dag til det blir bedre.

Jeg tåler ingenting i ørene med mindre det er titan eller plast, og bare en dag med sølvøredobber (til bunaden) er et mareritt. Og jeg tok hull i ørene for 20 år siden. Har aldri blitt kvitt "allergien" for sølv i ørene. Sølvsmykker ellers går greit.

Skrevet

Jeg lot det være så mye som mulig, vasket bort blod ol uten å ta ut dobben. Tok noen måneder før hulet var helt rent og tørt.

Skrevet

Du vasker rundt daglig til det er tørt

Skrevet

Jeg ville tatt øredobbene ut og latt hullene gro igjen. Mye bedre for jenta å slippe styrt med stellet av ørene, faren for å hekte seg fast, infeksjonsfaren og alergifare. Pent er det heller ikke så nå har du en gyllden mulighet til å bli kvitt dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...