Gå til innhold

Hvordan vasker dere klærne til den nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange grader bruker dere og vasker dere flere ganger?

Leste på pakken til sengesettet jeg kjøpte på princess at det bør vaskes minimum 2 ganger før bruk, så burde man gjøre det med klær også for å være på den sikre siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasket alt en gang i nøytralt vaskemiddel.

Det gjør jeg enda når de får nye klær. De er 4 og 8 år.

Skrevet

har vasket med nøytral også og har hørt man ikke bør bruke skyllemiddel men klærne blir jo såå stive.. kan det være noe behagelig for babyen?

hi

Skrevet

Jeg tror det går greit å bruke skyllemiddel uten parfyme. De som ikke har tørketrommel må nesten det ellers blir klærne stive som du sier.

Skrevet

Vasket klærne på 50 gr og brukte nøytral vaskemiddel og skyllemiddel :) Ikke noe problem. Sengeklærne kjørte jeg på 60 gr 1 1/2 time :)

Skrevet (endret)

har vasket med nøytral også og har hørt man ikke bør bruke skyllemiddel men klærne blir jo såå stive.. kan det være noe behagelig for babyen?

hi

Jeg bruker ikke skyllemiddel, for det skal man ikke bruke. Men jeg tørker klærne alltid en halv time i tørketrommel også henger jeg de opp etterpå. Da blir de kjempemyke uten å krympe :)

Fargeklærne (pga fargestoffer) har jeg vasket to runder i vaskemaskinen, men ikke hvite og kremfargete klær. :)

Endret av Gullunger
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg vasket klærne etter vaskeanvisningen, sammen med andre klær fra resten av familien og med helt vanlig OMO vaskemiddel. Jeg bruker skyllemiddel uten parfyme, på alt unntatt sengetøy. Der bruker jeg ikke skyllemiddel overhodet.

Skrevet

Jeg bruker nøytral vaskepulver u/ skyllemiddel, og mine klær blir ikke stive. Vasker det som skal på 60 grader på 60 grader, og 40 på 40 osv. Vasker klærne bare en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...